Két amerikai szerző, Holly Eagleson és Lauren Wade egy szexista reklámokról szóló esszéhez készítették el az alábbi képeket. Terry Richardson híresen szexista divat- és reklámfotóin a női modelleket digitális technikával férfiakra cserélték.
“Azon, hogy megszokottnak számít a nők ilyen módon történő ábrázolása, csak úgy lehet változtatni, ha felhagyunk a hallgatással és kiköveteljük a változást” – fogalmazott Lauren Wade.
A fotók férfiakkal készült változatai akár viccesek is lehetnének, ha nem lennének ott mellettük az eredeti képek, amelyeket a készítőjük komolyan gondolt, aztán világhírű cégek adták hozzá a márkanevüket, s engedték ezeket megjelenni a médiában úgy, mintha teljesen rendben lennének. Pedig egyáltalán nincsenek rendben.
“A modelleket szexuálisan kiszolgáltatott, pornográf pózokban ábrázolják, sokuk arckifejezése pedig olyan, mintha részegek lennének vagy el lennének kábítva” – hívta fel a figyelmet Wade és Eagleson.
Richardson fotói mellett nem kímélték Jürgen Teller híres fotóját sem, amelyhez – bár ez a képen nem látszik – Victoria Beckham feküdt modellt, Marc Jacobs-szatyorból kilógó, széttett lábakkal.
“Nem is lehetne világosabb az elképzelés, miszerint a nőiesség eldobható áru” – vélik a szerzők.