Valódi művészet megfogalmazni egy jó apróhirdetést. Kis helyen, néhány szóval kell felhívnod a vásárlók figyelmét a portékádra, ami igazán nagy kihívás, de egy kis gyakorlással bárki megtanulhatja, mi a titka egy hatékony hirdetésnek. Csupán hét lépést kell megjegyezned hozzá.
1. Az árudra vonatkozó kulcsszavakkal indítsd a hirdetés szövegét, és ha kell, akár fizess is egy keveset azért, hogy ezeket a szavakat vastag betűvel kiemeljék. Az olvasók szeme csak akkor akad meg a hirdetéseden, ha valami megkülönbözeti a többitől, ezért azzal indítani, hogy “Eladó” nem éppen a legjobb választás.
2. Gyorsan írd meg a szöveget, de legalábbis úgy, hogy az azt közvetítse, hogy sietve, egy elfoglalt ember által íródott. Fogd rövidre a mondókádat – a részleteket telefonban el tudod majd mondani – és a végén kicsit sürgesd meg az olvasót. Például ezzel a fordulattal: “az első jelentkezőnek 5 százalék kedvezmény!”.
3. Pontosan írd le a terméket és szorítkozz kizárólag olyan a konkrétumokra, mint például a típus, gyártási év, állapot. Használj olyan csalogató kifejezéseket, mint: “vadonat új”, “antik”, “ritka darab”, “gyűjtői példány”.
4. Csak akkor jelenítsd meg az árat, ha az igazán kedvezőnek számít. Ha az ár átlagos vagy magasnak számít a piacon, jelezd, hogy hajlandó vagy az alkura.
5. Ne felejtsd el megadni a pontos elérhetőséged. Alapkövetelmény, hogy egy telefonszám, e-mail cím és a településnév szerepeljen a hirdetésben, de hasznos, ha odaírod azt is, hogy például telefonon melyik napszakban hívhatnak a hirdetés ügyében.
6. Ügyelj, hogy milyen kategóriába sorolod a hirdetésed a hirdetési felületen. Egy kétéves hátaslovat hiába hirdetsz a járművek között, sosem fog rátalálni az a vevő, akinek az aprót szántad. Az online apróhirdetési portálokon könnyen ki tudod választani a neked megfelelőt és akár egyszerre több kategóriába is berakhatod a hirdetést.
7. Miután megfogalmaztad, alaposan olvasd át a szöveget és javítsd ki az esetleges hibákat. Kövesd a hirdetésed megjelenés után. Gizike és a gőzeke között is csak egy betű eltérés van, és mégis mekkora a különbség…
+1 tipp: Kövesd a hirdetésed sorsát. Online felületeken általában azt is meg tudod nézni, hogy hányan tekintették meg eddig a hirdetést. Ha kevés az érdeklődő, át kell gondolnod a hirdetési stratégiát, ha viszont sokan látogatták meg, akkor csak türelmesen várj, mint a jó horgász a kapásra.