Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a legtöbb helyen a forgalom két számjegyű növekedését várják az év utolsó hónapjában a tavaly decemberihez képest.
MediaMarkt:
- November közepétől indul a szezon, bronzvasárnaptól megugrik a forgalom, majd az ezüstvasárnaptól kezdődik a csúcs.
- Az utolsó hét a legerősebb, akkor érkeznek a legtöbben az áruházakba.
- Slágertermékek idén is a nagy képernyős, nagy felbontású televíziók, okostévék, hangprojektorok, de keresettek a mobiltelefonok, illetve a különböző háztartási gépek is.
GIF
GIF
Praktiker:
- A barkácsláncnál nem a téli hónapok a legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan nagyobb növekedést várnak az idén.
- Decemberben a szezonális termékek, a műfenyők, karácsonyfatalpak, kültéri és beltéri karácsonyi izzók forgalma 20 százalékkal is megnőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest.
- Jelentősen nő ilyenkor a világítás, a klasszikus lámpák, csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók forgalma is.
- Sokan vesznek ilyenkor barkácsszerszámokat, fúrógépeket, praktikus háztartási termékeket és bútort, emellett a kályhák, illetve a fürdőszoba-felszerelések a legkelendőbbek.
- A legnagyobb vásárlói rohamot az ezüst- és aranyvasárnapi hétvégéken várják.
IKEA:
- Az ünnepi időszakban az általános, napi 8-9 ezres eladásszám akár napi 12-14 ezerre is nőhet.
- Az adventi hétvégék a legkiemeltebbek, ilyenkor nagyobb létszámmal várják a vásárlókat.
- Minden termékcsoport iránt nagyobb az érdeklődés az ünnepi időszakban, a legkelendőbbek a konyhai és nappali kiegészítők, textíliák, dekorációk.
GIF
GIF
dm Magyarország:
- Átlag felett fogynak a parfümök, a szépségápolási termékek, a karácsonyi csomagok, valamint a férfi-arcápolási termékek, az elektromos fogkefék és a bioélelmiszerek.
- A legnagyobb vásárlói rohamot az utolsó héten, különösen a karácsony előtti utolsó napokban várják, sokan az interneten vásárolnak a sorban állás helyett.
Rossmann:
- A legnagyobb kereslet a karácsonyi csomagok iránt van, de legalább 40 százalékkal több fogy a férfi- és női illatokból, a dekorkozmetikai termékekből, az arcápolókból, a kisméretű elektronikai termékekből, a fürdőszerekből, a játékokból és az ünnephez kapcsolódó termékekből.
- A legtöbb vásárló egyértelműen az ünnepet közvetlenül megelőző héten látogat a Rossmann üzleteibe, de a karácsony előtti három hét összességében rendkívül erős.
(MTI)