Tuti Tippek

Viszik az okostévét, mint a cukrot

Kiderültek az idei karácsony slágertermékei. Ezüstvasárnaptól már csúcsra jár az áruházláncok forgalma.

Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a legtöbb helyen a forgalom két számjegyű növekedését várják az év utolsó hónapjában a tavaly decemberihez képest.

MediaMarkt:

  • November közepétől indul a szezon, bronzvasárnaptól megugrik a forgalom, majd az ezüstvasárnaptól kezdődik a csúcs.
  • Az utolsó hét a legerősebb, akkor érkeznek a legtöbben az áruházakba.  
  • Slágertermékek idén is a nagy képernyős, nagy felbontású televíziók, okostévék, hangprojektorok, de keresettek a mobiltelefonok, illetve a különböző háztartási gépek is.

GIF

Praktiker:

  • A barkácsláncnál nem a téli hónapok a legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan nagyobb növekedést várnak az idén.
  • Decemberben a szezonális termékek, a műfenyők, karácsonyfatalpak, kültéri és beltéri karácsonyi izzók forgalma 20 százalékkal is megnőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest.
  • Jelentősen nő ilyenkor a világítás, a klasszikus lámpák, csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók forgalma is.
  • Sokan vesznek ilyenkor barkácsszerszámokat, fúrógépeket, praktikus háztartási termékeket és bútort, emellett a kályhák, illetve a fürdőszoba-felszerelések a legkelendőbbek.
  • A legnagyobb vásárlói rohamot az ezüst- és aranyvasárnapi hétvégéken várják.

IKEA:

  • Az ünnepi időszakban az általános, napi 8-9 ezres eladásszám akár napi 12-14 ezerre is nőhet.
  • Az adventi hétvégék a legkiemeltebbek, ilyenkor nagyobb létszámmal várják a vásárlókat.
  • Minden termékcsoport iránt nagyobb az érdeklődés az ünnepi időszakban, a legkelendőbbek a konyhai és nappali kiegészítők, textíliák, dekorációk.

GIF

dm Magyarország:

  • Átlag felett fogynak a parfümök, a szépségápolási termékek, a karácsonyi csomagok, valamint a férfi-arcápolási termékek, az elektromos fogkefék és a bioélelmiszerek.
  • A legnagyobb vásárlói rohamot az utolsó héten, különösen a karácsony előtti utolsó napokban várják, sokan az interneten vásárolnak a sorban állás helyett.

Rossmann:

  • A legnagyobb kereslet a karácsonyi csomagok iránt van, de legalább 40 százalékkal több fogy a férfi- és női illatokból, a dekorkozmetikai termékekből, az arcápolókból, a kisméretű elektronikai termékekből, a fürdőszerekből, a játékokból és az ünnephez kapcsolódó termékekből.
  • A legtöbb vásárló egyértelműen az ünnepet közvetlenül megelőző héten látogat a Rossmann üzleteibe, de a karácsony előtti három hét összességében rendkívül erős.

(MTI)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top