Már Magyarországon is fut a Deutsche Telekom idei karácsonyi reklámja, ami Szlovákiában többeknél kiverte a biztosítékot. A cég az ünnepi szpotjában egymás megértését, az odafigyelés fontosságát, a szeretet és az empátia jelentőségét állította fókuszba. “Karácsonykor a szeretteink társaságára vágyunk, akikhez akkor igazán jó megérkezni, ha tudjuk, hogy körükben valódi figyelmet kapunk” – hangsúlyozták a Telekomnál.
A reklám kísérőzenéjeként – némi humorral fűszerezve – újraértelmezte az „Ó szép fenyő” kezdetű népszerű karácsonyi dalt. A szpot arra világít rá, hogy sok téma okozhat félreértéseket közöttünk, ám a karácsony kitűnő alkalom arra, hogy elkezdjük megérteni és elfogadni egymást, akár annak ellenére, hogy más az ízlésünk, véleményünk vagy a különböző életszakaszokból adódóan eltérő a világlátásunk.
A Deutsche Telekom karácsonyi reklámja egy családlátogatást ábrázol egy fiatalember szemszögéből, akit minden családtag alaposan kifaggat, például a bácsikája amiatt, hogy mikor végzi már el az egyetemet, nénikéje barátnő felől érdeklődik, édesanyja pedig az unokák érkezését firtatja. A nagymama azonban a segítségére siet: csak annyit kérdez tőle, hogy boldog-e, mire a főhős mosolyogva bólint egyet.
A reklám 9 országban – köztük Magyarországon – fut, Szlovákiában azonban voltak, akik bepanaszolták a kisfilmet az etikai szabályozást végző szervnél. A panasztevők szerint ugyanis reklám a homoszexualitást és az LMBTQ+ ideológiát propagálja, sértve a hagyományos családi értékeket, mivel szerintük a reklámban arra kapunk utalást, hogy a főhősünk valószínűleg a saját neméhez vonzódik. A szlovák Reklámtanács azonban elkaszálta a feljelentést, mivel a hatóság szerint a Telekom karácsonyi szpotja semmilyen módon nem sérti a reklámkódexet.