Mamma mia!
Nem lehet túl jó érzés, ha anyánk (Meryl Streep) szexuálisan szabados fiatalkora miatt fogalmunk sincs arról, ki lehet az apu, de ha anyu egy festői görög szigeten, ABBA-dalok között nevelne fel minket, biz’ isten, annyiban hagynánk a dolgot. Amanda Seyfried nem így tesz, és elhívja a szigetre a három lehetséges fatert, akik sármosak ugyan, de elég hamisan énekelnek. Tömény báj és szerelem.
A skorpió megeszi az ikreket reggelire
A horrorfilmekre és horoszkópokra hajazó cím a legjobb magyar párkapcsolati mozit takarja, és egy olyan szerelmet mutat be, ami akkora lánggal ég, hogy nemcsak a párocskát, hanem a körülöttük lévőket is elégeti. Egy őrült szerelem története, ami egy telefon félrekapcsolásából szövődik egy házas férfi (Rudolf Péter) és egy kissé őrült lány (Eszenyi Enikő) között. A szénné sült pulyka megsiratását egyszerűen nem lehet megunni.
Csokoládé
Figyelem! Ha túl akarjuk élni a film kétórás játékidejét, egy jó adag édességgel felszerelkezve üljünk csak le elé, különben az édességhiány súlyosan megkínozza lelkünket. A XIX. századi idilli francia kisváros már önmagában annyira édes, hogy megzabálnánk, de amikor a titokzatos Vianne (Juliette Binoche) csokiboltot nyit, igazán felpezsdül az élet. A csokoládé itt a szeretet és a szerelem metaforája, ami aztán a Johnny Depp által alakított vándorcigányban manifesztálódik. Persze egy jó csokiba harapva még nem lesz hollywoodi sztár a szerelmünkből, de álmodozni csak szabad, nem igaz?
Édesek és mostohák
Elő a százas zsepicsomagokkal, hiszen profi könnyfacsarókkal van dolgunk! A vígjátékként induló filmben az exfeleség (Susan Sarandon) és az új nő (Julia Roberts) piszkálja egymást a gyerekek szeretetéért, de a mostoha nehezen léphet az igazi anyuka nyomába. A szórakoztató adok-kapokat egy tragédia után a könnyes jelenetek váltják fel, és a film tanulsága szerint a baj összehozza az embereket. Hollywood két dívájának jutalomjátékát öröm nézni, a gyerekek ennivalók, csak ne kéne közben annyit sírni…
Becéző szavak
Ha az előző filmre azt mondtuk, hogy százas csomag zsepi kell hozzá, filmünk esetében minimum költözzünk egy pézségyár mellé. Anya megfojtja a szeretetével lányát, de az függetlenedik. Anyu magányos, de kinézi a szomszédban lakó, nyugdíjas űrhajóst (illetve az őt). Lánynak közben három gyereke születik. Lány rákos lesz, halálos ágyon könnyes békülés az anyukával. Ilyen az élet, legalábbis Hollywood szerint, mi pedig elhisszük nekik, legalábbis amíg Shirley MacLaine-t, Jack Nicholsont és Debra Wingert nézhetjük.
Csók, anyu!
A szülőknek nem csak a mai, felgyorsult világban nincs idejük a gyerekre. A film szerint 1986-ban sem ment ez másképp. A konyhai üzenőtáblán zajló családi kommunikáció praktikus, de rideg, és a szerető nagymama halála után besokalló kislány, Mari (Lajtai Kati) öngyilkossági kísérlete kell ahhoz, hogy a szülei (Udvaros Dorottya, Koltai Róbert) végre odafigyeljenek rá.
Pippa Lee négy élete
A címbéli négy élet valójában életszakaszokat jelöl, és azt, hogy egy ember az élete során hány fajta különböző életvitelben és kapcsolatban tud helytállni, és ezek a kapcsolatok hogyan változtatják meg őt. Feltárul a gyerekkori sanyarú kapcsolata az édesanyjával, az ifjúkori bohém évek, a megnyugvás egy idősebb férfi oldalán, majd az új kaland keresése. A Pippa Lee négy élete bemutatja, hányfélék tudnak lenni a nők, és azt is, hogy épp ettől annyira gyönyörűek. Robin Wright jutalomjátéka pazar mellékszereplőkkel (pl. a sármos Keanu Reevesszel).
Julie & Julia – Két nő, egy recept
Igazi női film, ami kivételesen nem a szerelemről, hanem az önmegvalósításról szól. Egy film, ami végre nem úgy mutatja be a nők lelkét, hogy csupán egyetlen életcéljuk lehet: a nagy Ő megtalálása. Julie és Julia két különböző korban találják meg az élet szépségét a szakácsművészetben, és az idősebb Julia élete inspirálóan hat a fiatalabb lányra. Bohém örömök a konyhában, a ragyogó (és a szerepében szinte eltűnő) Meryl Streeppel és az ezúttal is übercuki Amy Adamsszel.