Baba

Nálatok is rohanós a reggel? 10 apróságot ajánlunk, amivel nyugisabbá tehető

Kisgyerekkel, gyerekkel, gyerekekkel komoly kihívás a reggelek menedzselése: egy kisebb rendezvényszervezés minden napindulás. Érdemes minden szempontból vizsgálni a helyzetünket, és addig egyszerűsíteni, amíg zökkenőmentes nem lesz. Ehhez következnek most szempontok, tippek.

Idén iskolás lett a lányom, ovis a kisfiam. Nem várt bonyodalmakat okozott az iskolakezdés, a jóval korábbi kelés, és főleg az, hogy időre, ráadásul nagyon korán kell beérni az iskolába, és nem 5 perc odáig az út, bár szerencsére 25 percnél nem is több. Most, hogy másfél hónap eltelt, világosan látszik, hol vannak a gyenge pontok. Egy tízes listát sikerült összeállítani arról, min érdemes változtatni, hogy a reggeli őrület inkább egy kábé kiszámítható, kellemes időszak lehessen, olyasmi, ami tud annyi energiát, vidámságot adni, hogy ha a nap további része esetleg rosszul alakul, megtartson, kitartson a jó indítás ereje.

 
Úgy tűnik, hogy meglepően könnyen becsúsznak a lassító tényezők a reggeli történésekbe. Elég egy egészen kis elalvás, egy vasalt ruhára borított kakaó, sőt egy nyűgös, kialvatlan, kedvetlen gyerek is akármeddig képes nyújtani az öltözködést, az is elég az időzavarhoz, hogy egy plusz öltöztetést valahogy beiktassunk a menetrendbe. Ha mindenre nem is, azért pár dologra tényleg fel lehet készülni. Lássuk, hogyan.
 
1. Ruha- és táskaügyek
A ruhák esti előkészítését több tapasztalt barátnőm is javasolta, és bejött. Az este kikészített ruhával rengeteg időt és esetleg vitát spórolhatunk meg: ha gyermekünknek már nem mindegy, hogy a cicás lila pólót vagy a nyulas zöldet veszi fel, akkor érdemes előző este közösen összeállítani a következő napi ruhákat, és fix helyre tenni, hogy a félkómás kicsi csukott szemmel is tudja, hogy hová kell nyúlnia a ruháiért. Ezzel az egyszerű mozzanattal kikerülhetjük a reggeli kapkodást és a finnyogást is az általunk választott cuccokra, nagyon nem mellesleg tiszteletben tartjuk a gyermek kívánságát is. Az iskolatáskát szintén jobb a tanulás befejeztével összepakolni, és akkor már ezzel sem kell foglalkozni (a szerencsések persze haza sem viszik, csak pénteken). Még könnyebb, ha saját ruhánkat és táskánkat is összekészítjük, és mindenképp először mi öltözünk fel: ha nem, akkor biztosan az lesz a vége, hogy mindenki ránk vár türelmetlenül. Ennek a felkészülésnek a legkomolyabb változatát egy blogon láttam: napi jelzéssel ellátott, egy hétre előre bekészített ruhák lógtak a gardróbban. Hát persze, aki erre képes, és a gyereke is kapható rá, végül is mért ne.
2. Reggeli italok, ételek
Biztos van, aki felébred a vekkerre, kipattan az ágyból, felöltözik, és máris friss testileg-szellemileg egyaránt, tehát képes beszélni, reggelit csinálni, netán mosolyogni is. A nagy átlagnak azonban ez talán nem megy olyan könnyen, de ha a ruháinkat elő tudjuk készíteni, miért ne tehetnénk ugyanezt a poharakkal, reggeli eszközökkel, esetleg a reggeli nem romlandó részével? Itt sem árt előre megbeszélni, ki mit kér (és főleg: ki mit nem kér), újabb konfliktus- vagy időhúzó forrást megszüntetve ezzel. Itt 5 egészséges reggeli tippet is találtok.
 
3. Hangulat
Arra lettem figyelmes, hogy a reggeli csend nem sokat segít, viszont a megfelelően kiválasztott zene ütemet, hangulatot ad. Sokkal kellemesebb egy olyan zenére ébredni, amit mindenki szeret mint az egyre türelmetlenebb ösztökélésre, hogy most már tényleg másszunk ki mindannyian az ágyból. Érdemes akár playlistet összeállítani, netán többet is, de persze az is jó, ha van jolly joker, amitől mindenki vidáman ébredezik. Feltölt, vidámmá tesz és ritmust ad a megfelelő zene, érdemes próbálkozni. Kifejezetten ajánljuk a Rutkai Bori Banda: Sárkány-járgány című lemezét.
Nálatok is rohanós a reggel? 10 apróságot ajánlunk, amivel nyugisabbá tehető

4. Ébresztőóra

Ha van, aki hajlamos lenyomni, kinyomni a vekkert, semmiképp ne ő legyen a felelős a többiek ébresztéséért, kerüljük ki ezzel az elalvás vélt vagy valós lehetőségét. Ha mindenki hajlamos kinyomni, akkor lehet, hogy nem árt több ébresztőt használni: zeneindítás, telefon ébresztője, kakukkos óra stb. 
 
5. Számolás az időhúzó történésekkel
Ha minden eddig felsorolt dologgal éltünk: vidáman keltünk a kedvenc zenére, sikerült időben készülődni, a ruhák, a táskák rendben, és a reggeli is 15 mp alatt kész lett (mert mondjuk kukoricapehelyre öntöttük tejet, kefirt stb.), akkor még mindig megtörténhet, hogy magunkra borítjuk a kávét, vagy zsebünkbe dugott folyós tollunktól tintapacás lett a nadrágunk, netán a buszmegállóból kell visszarohanni a telefonért, pénzért stb. Nyilván mindenre nem lehet felkészülni, de ha plusz 10 perccel számolunk, akkor az ilyen egyszeri dolgokat biztosan meg tudjuk oldani ennyi idő alatt.
 
6. Lista
S hogy a buszmegállóból vagy félútról autóval se kelljen visszafordulni a telefonért, bérletért, legfontosabb könyvért/szerződésért, érdemes a bejárati ajtóra függeszteni egy állandó listát azokról a tárgyakról, amiket mindenképp magunkkal kell vinni, és leginkább hajlamosak vagyunk arra, hogy otthon hagyjuk. Belépőkártya, kulcsok, bérlet, pénztárca stb. 
Fotó: hu2.com
Fotó: hu2.com
7. Humorérzék
Nehezebb reggeleken valahogy nincs annyira kedve az embernek nagyokat röhögni, pedig lehet, hogy ilyenkor kellene leginkább: ha már késünk vagy elaludtunk, netán bal lábbal kelt mindenki rajtunk kívül, na ekkor kellene tudatosan előkaparni minden maradék energiánkat, hogy mérgelődés helyett lazán, viccesen vagy ironizálva lépjünk túl a felmerülő nehézségeken: mindenki jobban tudja érezni magát, ha nem kerül még a plusz dühöngés okozta nyomás is rá. Hát persze nem könnyű vigyorogni, ha összetört a kedvenc bögrénk és a harisnyánk is kilyukadt az utolsó pillanatban, de innen szép győzni.
 
8. A meglepetés ereje
Itt aztán szóba jöhet bármi: egy jókor bejelentett apró meglepetés belengetése is olyan örömöt válthat ki, hogy mindenki szó nélkül, extra gyors tempóban kalapálja össze magát anélkül, hogy ezt nehézségnek vagy nyűgnek érezné. Rendszerint a szülő tudja, hol érdemes nyomogatni a gombokat, talán csak annyi a lényeg, hogy valós és ne túl távoli dolgokat ígérjünk. Az uzsonna rajzos csomagolása pl. kedves, helyes dolog.
9. Egymás elfogadása
Ha valaki lassú, akkor lassú, nem fog és nem is tud egyik pillanatról a másikra megváltozni. Ha valaki morcos reggelente, akkor talán érdemes őt segíteni. A belátás és a többi családtag elfogadása és a velejárókkal való kalkulálás a szülő feladata, a gyerek végképp nem tud kibújni a bőréből, talán csak ha szárnyakat kap a megfelelő motivációtól. Tehát ha lassú a gyermekünk, netán mindegyik, akkor sajnos nincs mese, mindent jóval korábban kell kezdeni, és reménykedni, hogy azért idővel majd valahogy gyorsabb lesz. Vagy nem, és mi tanulunk meg kicsit lassabban élni. 
 
10. Figyelemelterelő dolgok kiiktatása
Hiába pittyeg a telefon, hogy valami történés van a közösségi oldalon vagy beömlött 25 e-mail reggel 7 óra előtt, jobb bele sem nézni: ha valami tényleg fontos, akkor sincs időnk vele foglalkozni, viszont el kell indulni, és jobb fejben ott lenni, ahol ténylegesen is vagyunk, és nem a melón vagy bármi máson rágódni. 
 
Ti hogyan menedzselitek a reggeleket?

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése