Baba

Nyilvános szoptatással hirdeti magát a luxusedzőterem

Nem titok, hogy mellekkel bármit el lehet adni. Hamburgert, sört, motort, még egy ártatlan csokiszeletet is. Tulajdonképpen lenyűgöző, hogy milyen széles választéka van a mellekkel reklámozott termékeknek.

Mostanáig ezek a reklámozós mellek szigorúan nem anyai mivoltukban jelentek meg a hirdetésekben, de most a luxusedzőterem, az Equinox egy étteremben ikreket szoptató modellel adja el szolgáltatásait.

A hirdetésben a modell dupla szoptatást imitál, olyan pózban, amelyben garantáltan nem tudná sokáig tartani a mellén a kicsiket. Egy jó szoptatós párnát igazán mutathatna neki valaki. A szlogen “It’s Not Fitness, It’s Life”, azaz “Ez nem fitnesz, ez az élet” még értelmes is ebben a kontextusban, hogy egy étteremben vacsorázva szoptatja a babákat, mert valóban olykor ilyen helyzetet dob az élet. Az már más kérdés, hogy a vacsorája valószínűleg többet ér, mint az éves bevételünk, és gyémántokkal van felszerelve, mint anyuka. Meg amúgy is, a modell maga az a Lydia Hearst, akinek egy szem gyereke sincs, de ettől eltekintünk.

Nyilvános szoptatással hirdeti magát a luxus edzőterem

Ez a hirdetés egy napi problémákat feldolgozó hatrészes reklámsorozat része, amelyeken társadalmi szinten érdemes elgondolkodni. Ahogy ők hívják, elköteleződni egy-egy ügy mellett. Nem egészen értem, hogy mi mellett köteleződnek el a vacsora közben szoptatás és fitnesz tengelyen. Úgy értik, hogy annyira el kell köteleződnünk a testedzés mellett anyaként, mint a szoptatás mellett? Vagy úgy értik, hogy ha ez az anya tud két gyereket szoptatni az étteremben, akkor nekünk is fel kell emelnünk a lusta hátsónkat, és kifogáskeresés helyett lemenni az edzőterembe? Esetleg azt üzenik, hogy a szoptatás kalóriákat éget (ami nem igaz), és nem kell emiatt edzőterembe járnunk, hanem nyugodtan tolhatjuk este az étteremben a lasagnét?

Nem tudom, mi áll ténylegesen a hirdetés mögött, csak remélem, hogy a nyilvános szoptatás elfogadásáért is kampányol kicsit. De gyanítom, hogy itt inkább arról van szó, hogy egy jelenleg népszerű és sokat tárgyalt témát akartak összemosni a szolgáltatásukkal. Az edzőterem marketingvezetője így magyarázta a szoptatós hirdetést: “Hirdetőként felelősséget kell vállalnunk a társadalmi problémákért is. Ez a kampány a modern kor ügyeit karolja fel, erőteljes módon, figyelemfelkeltő képi megjelenítéssel.”

Akár még jól is elsülhet a hirdetés, még ha zavaros is az üzenete, és tényleg megérjük azt a kort, amikor a nyilvános szoptatás beépül a hétköznapokba.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top