Elhízásjárvány: „Tehén vagyok, meg hájpacni” |
Az American Journal of Public Health című folyóiratban nemrég megjelent tanulmányban az Ausztráliában, Ázsiában, Nyugat-Európában, valamint Észak- és Dél-Amerikában vizsgálták meg a különböző televíziós műsorok reklámjait, hogy kiderítsék, milyen mennyiségű egészségtelen táplálékot tukmálnak rá a gyerekekre.
Valamennyi górcső alá vett országban azt figyelték meg, hogy legnagyobb arányban azokban az órákban vetítettek egészségtelen ételeket hirdető reklámfilmeket, amikor a gyerekek legnagyobb valószínűséggel ültek a tévékészülékek előtt. A Los Angeles-i California Egyetem kutatói hasonló következtetésre jutottak, mint az ausztrál tudósok: a televíziós reklámok jelentős mértékben okolhatóak a gyerekek elhízásáért.
A súlygyarapodás elkerülésének érdekében mindenképpen csökkenteni kell a gyerekek televízió előtt töltött idejének mennyiségét. A hetvenes évek óta a 6–11 éves gyerekek között megtriplázódott az elhízottak száma, ideje tehát észrevenni, hogy a reklámoknak igenis nagy szerepük van ebben a negatív tendenciában. A cukros, mesterséges adalékokkal teli élelmiszerek reklámozása tisztességtelen dolog, hiszen a gyerekek nyilvánvalóan azt akarják majd enni, amit a tévében mutatnak nekik.
Forrás: medipress