Egy friss felmérés szerint a magyar szülők a jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a gyermekeiket.
Az NRC és TNS Hoffmann Research felmérését egy angol piackutatás mintájára végezték, ami szintén hasonló képet adott. A magyar szülők közül legtöbben a jövő miatt aggódnak, a biztonság, a drog és a bűnözés csak ezután következik.
Meglepő, hogy a hirdetésektől és reklámoktól milyen sokan féltik a gyerekeket, ez az aggály végzett ugyanis a 12. helyen. Úgy tűnik, még a gyerekkori elhízásnál is veszélyesebbnek tartjuk. Az oka a válaszadók szerint az, hogy túlzott vásárlásra biztatnak, irreális képet és hamis értékrendet adnak, ráadásul erősen befolyásolnak, és esetenként még alkoholfogyasztásra is sarkallnak.