nlc.hu
Család
Éheznek a gyerekek az iskolákban a feszített tempó miatt

Éheznek a gyerekek az iskolákban a feszített tempó miatt

Teljesen kiöli a tudásvágyat a gyerekekből a jelenlegi iskolai rendszer, a szülők és a tanárok aggódnak, a kormány szerint minden rendben van.

Egyre több diák és szülő emeli fel a szavát a magas óraszámok és az irdatlan mennyiségű tananyag ellen. A napokban egy gimnazista lány saját Facebook-oldalára írta ki, hogy minden napja ugyanolyan: 8 órája van az iskolában, aztán hazaér, tanul, lefekszik aludni, és másnap kezdődik minden elölről, nincs ideje a barátaival találkozni vagy szórakozni. 

A szülők és a szakemberek együtt állnak ki magas óraszám ellen, és emelik fel szavukat a szinte megtanulhatatlan mennyiségű tananyag miatt, ami kiöli a gyermekekből a tanulás utáni vágyat, elfogy a motiváció.

A minisztérium szerint csak az óraszám sok, nem a tananyag, az oktatásban napi szinten részt vevő tanárok szerint viszont az is problémát jelent, hogy még mindig a mennyiségalapú tudás mítosza él bennünk, amire rámegy a diákok produktivitása, a napi kötelező testnevelés- és erkölcstanóra pedig nem javított a helyzeten.

A diákok annyira leterheltek, hogy éheznek az iskolában, mert nincs idejük enni két tanítási óra között.

„A lányom egész nap éhezik az iskolában, mert nincs ideje az órák között enni. Hatodik órában van a testnevelés, ami előtt nem szabad ebédelni, az óra után, mire átöltözik, már nincs ebéd a menzán”

 – mesélte az Abcúgnak Fodor Katalin, akinek lánya 6. osztályos, fia már a 8. osztályba jár.

Katalin fia ráadásul versenyszerűen hokizik, szinte naponta vannak edzései. A fiú a szünetekben írja a leckéjét, a metrón tanul a suliba menet és jövet is, ezért gyakorlatilag egész nap nem pihen. Édesanyja szerint ha a fiára váró következő években csak növekedni fog a tananyagmennyiség, akkor előbb-utóbb abba kell majd hagynia a szeretett sportot.

Ercse Kriszta oktatáspolitikus szerint az igazi probléma az, hogy a kötelező, központosított tantervvel a rendszer nem akar, a pedagógus pedig nem képes a diákok tanulási szükségletéhez alkalmazkodni. Holott az iskolának az lenne a feladata, hogy figyelembe vegye a diákok többféleségét.

A teljes cikk az Abcúg.hu-n jelent meg.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top