Hiánypótló felmérést készített a hazai cipőfogyasztási szokásokról a GfK Hungária Piackutató Intézet. Vizsgálatukból kiderül, hogy a férfiak vagy a nők vásárolnak több cipőt, illetve lehull a lepel az ország felnőtt lakosságának átlagos talpméretéről is.
A felmérés szerint az elmúlt fél évben átlagosan 2,3 pár cipőt vásároltak a magyarok. A gyermek nélküli háztartásokban a nők átlagosan 2,5 pár cipőt vettek, a férfiak pedig 1,7-et. Az egy gyermeket nevelő családok 2,7 pár, a kétgyermekesek 3,6 pár, a háromgyerekesek pedig 4,4 pár cipőt vásároltak.
A felmérésben részt vevő férfiak több mint felének 42-es vagy 43-as a lábmérete, míg a nők esetében a leggyakoribb cipőméret a 38-as. Tízből három nő ekkora cipőt hord – írja a felmérésre hivatkozva a HVG.
A felmérésből kiderül, hogy a cipők leggyakoribb beszerzési forrásai a cipőkereskedelmi láncok üzletei, de a nők gyakran vásárolnak kínai boltokban lábbelit: a legutóbbi cipővásárlási alkalmat tekintve majdnem minden negyedik (23 százalék) kínai üzletben járt.
A fiatalok körében hódít az online cipővásárlás, a húszas-harmincas korosztály körében minden kilencedik vásárlás az interneten történt. A piackutató szerint ez a fajta vásárlás egyre erősödik, ami átrendezheti a sokszereplős piacot is.