A házi feladat intézményéről könyvet is írt oktatásüggyel foglalkozó professzor, Dr. Kathy Vatterott szerint az oktatás fejlődése során a házi feladat intézménye hibásan kapcsolódott össze a tanári tekintéllyel és az iskolai teljesítmény mérésével. Sok jó nevű iskola úgy gondolja, hogy csak akkor tudják fenntartani jó hírüket, ha agyontömik otthoni feladatokkal a gyerekeket.
Az általános iskolai házi feladatnak Vatterott szerint nincsen számottevően kimutatható fejlesztő hatása a gyerekekre nézve, ellenben tökéletesen alkalmas arra, hogy megutáltassa velük az iskolát. A házi feladat eredeti célja az lenne, hogy begyakoroltassa a gyerekekkel az iskolában tanultakat, ezt azonban a szakemberek szerint nem csak az íróasztalhoz szögezve, írásos feladatokkal lehet megtenni. Társasjáték közben például egy kisiskolás észrevétlenül is matematikai feladatokat old meg, és sokat tanul a másokkal való együttműködésről is. Míg legózás közben írásos példák nélkül is megismerkedik a térismeret alapjaival.
A legújabb kutatási eredményekből kiindulva egy floridai általános iskolában már olvasással helyettesítik a délutáni házi feladatot.
(Forrás: Huffingtonpost)