nlc.hu
Család
Nem stresszel, nem kallódik, fejlődik! (x)

Nem stresszel, nem kallódik, fejlődik! (x)

Középutas rendszerszemléletű iskola és humánum a boldog gyerekek „titka”

Napjainkban a legtöbb iskola légkörére – már az általánosban is, de a középiskolákban még inkább – egyre jellemzőbbek a végletek. A „skála” egyik végén rengeteg szomorú vagy dühös, kallódó, motiválatlan, bizonytalan jövőképű gyereket találunk. Ők leginkább csak „túlélni” szeretnék az iskolaéveiket, miközben kiábrándulnak nemcsak az oktatás egészéből, de magukból és a világból is.

Nem stresszel, nem kallódik, fejlődik! (x)

A másik, csak részben szerencsésebb véglet a megfelelni vágyó, túlhajszolt, stresszelt, erősen, de főleg kívülről motivált csoport. Az ide tartozó (elit?) gyerekek gyakran belebetegszenek abba, hogy teljesítsék a „versenyistállók” és saját szüleik kizárólag az aktuális középiskolai vagy felsőoktatási felvételi követelményeknek alárendelt elvárásait.

Nem stresszel, nem kallódik, fejlődik! (x)

Vannak kivételek a fenti kategóriák alól, de ez akkor is ijesztő – mutatott rá Gelencsér Anna. A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium alapító-vezetője elmondta: mi hisszük és tapasztaljuk, hogy van szemlélet, amelyben a diák tudása megfelel az aktuális tanterv és ezzel párhuzamosan korunk elvárásainak, mégis felszabadult és gyerek maradhat. Nem élünk „másik bolygón”. Tudomásul vesszük és jól teljesítünk mindazon mérőszámok tekintetében is, amelyek alapján ma az iskolák többségét besorolják – mint például a felsőbb intézménybe felvettek aránya. Mégis létrehoztunk és minden nap formálunk egy összetett rendszert, amiben mindenki kibonthatja saját képességeit, felfedezheti az egyes területek összefüggéseit, megőrizheti és fejlesztheti személyisége legjobb oldalát – zárta szavait az intézményvezető.

Nem stresszel, nem kallódik, fejlődik! (x)

Az iskola honlapja számos olyan kérdéssel foglalkozik, amely joggal aggaszt mindenkit, akinek ma iskolás korú gyereke van. Az intézmény számára különösen hangsúlyos többek között, hogy önmagukat befogadó közösségként határozzák meg, ahol a csapat ugyanolyan fontos, mint az egyén. A honlapról letölthető pedagógiai program fontos része, hogy erősítsék a gyerekek önbizalmát, és elfogadtassák velük azokat az értékeket és normákat, amelyek később sikeressé teszik őket kis csoportban éppúgy, mint a társadalom egészében.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top