A kiberbűnözők nagyon kreatívan, a megtévesztés, félelemkeltés, siettetés vagy a különleges, kihagyhatatlan lehetőség érzetét keltve igyekeznek megfosztani minket a pénzünktől. A céljuk, hogy banki adatainkat – mobil- vagy internetbanki belépési kód, jelszó, bankkártyához tartozó adatok – megszerezzék, vagy valamilyen módon pénzt csaljanak ki tőlünk. Különösen igaz ez a Black Friday és a Cyber Monday időszakára, amikor a szokásosnál is több visszaélés történik online, de az év fennmaradó részében is fokozott figyelmet kell fordítanunk adataink védelmére.
5 tipp, hogy ne váljunk áldozattá
Ha észben tartjuk az UniCredit szakértőinek alábbi figyelmeztetéseit, akkor már sokat tettünk adataink védelméért.
1. Elektronikus banki ügyintézéshez mindig használjuk a pénzintézetünk által üzemeltetett biztonságos mobilapplikációt vagy webfelületet!
2. Az applikációk védelme érdekében állítsunk be képernyőzárat vagy biometrikus azonosítást!.
3. Személyes vagy banki adatot – így a bankkártyaadatokat/internetbanki azonosítót/jelszót/aktiváló kódot – telefonon se osszunk meg!. Ezekre nincsen szükség az azonosításhoz, az igazi ügyintézők sem kérik el őket.
4. Ne nyissunk meg meggondolatlanul gyanús linkeket, e-maileket, csatolmányokat, sms-eket!
5. A csomagküldő szolgáltatások oldalának címét saját magunk írjuk be a böngészőbe! Ezek a szolgáltatók nem kérik ügyfeleik érzékeny banki adatait, ezért ne adjuk ki azokat erre való hivatkozásra.
Az európai uniós pénzforgalmi irányelvnek megfelelően az UniCredit Bank is rendelkezik Internetes Biztonsági Szolgáltatással, emellett pedig minden lehetséges csatornán tájékoztatják ügyfeleiket a legfrissebb csalási módszerekről, trükkökről, hogy minél kevesebben váljanak a kiberbűncselekmények áldozatává. A bank oldalán rengeteg hasznos tanácsot és részletes tájékoztatót olvashatunk, amelyek segítségével mi is felkészültebbek lehetünk. Vásároljunk okosan – és körültekintően!