nlc.hu
Család
Nem ették meg a gyerekei a káposztát, a 112-t hívta

Nem ették meg a gyerekei a káposztát, a 112-t hívta egy anya

A szakemberek azt kérik, senki se hívja feleslegesen a segélyhívó központot.

Nem ették meg a káposztát a gyerekei, ezért hívta fel egy nő a 112-es segélyhívót. A rendőrségtől akart segítséget kérni az anya, mert az étel nem sikerült jól – számolt be a Tények. A megdöbbentő, segítségkérő hívást – amely a napokban futott be az egyik rendőrfőkapitánysághoz – a rendőrség osztotta meg.

Nem ették meg a gyerekei a káposztát, a 112-t hívta egy anya

Nem ették meg a gyerekei a káposztát, a 112-t hívta egy anya

Megdöbbentő, fals hívások az elmúlt években is akadtak bőven. A “telefonbetyárokra” akár 150 ezer forintos pénzbírságot is kiszabhat a hatóság.

Bár a szakemberek szerint javult a tendencia, még mindig 52 százalék körül alakul azoknak a hívásoknak az aránya, amik nem tartoznak a rendőrségre, tűzoltókra és a mentőkre.

“Nagyjából napi szinten, 24 órában 3500-3800 segélyhívást kezdeményeznek egészségügyi panaszok okán. A rendőröket is nagyjából 3000-3200 esetben hívják. A tűzoltókat csak 200-250 esetben riasztják, illetve kérnek segítséget. Ez azt jelenti, hogy a valós segélyhívások aránya 40-45 százalék között mozog” – hangsúlyozta Bóna Gyula, a miskolci hívásfogadó központ osztályvezetője. 

A segélyhívó központok azt kérik, hogy csak akkor telefonáljon valaki, ha valóban vészhelyzet van, mert azzal, hogy túlterhelik a rendszert, azokat is veszélyeztetik, akik valóban bajban vannak.

Kiemelt fotó: illusztráció, iStock

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top