Egészség

Ezért mindenképpen megéri minél több halat enni!

Mostanáig nem tárták még fel teljesen, hogy a halban található hasznos tápanyagok miként hatnak az emberi szervezetre.

Aki több halat eszik, növeli a jó koleszterin, vagyis az érfalakat védő HDL szintjét, ezzel csökkenti a szívbetegségek kockázatát – állapította meg egy friss finn kutatás.

A felmérésben 131 középkorú, a szívbetegség kockázatával élő önkéntes vett részt. Jelentkeztek már náluk az úgynevezett metabolikus szindróma jelei: a vércukor anyagcseréjének zavara, a magas vérnyomás, a kóros vérzsírösszetétel és az elhízás. Azt kérték a résztvevőktől, jegyezzék fel, mit esznek. A kutatás kezdetén és három hónap elteltével is vérvizsgálatot végeztek náluk. Azt figyelték meg, hogy a nagy HDL-zsírcseppek száma azoknak a vérében növekedett, akiknek legalább heti háromszor-négyszer került a tányérjára egy-egy adag hal.

A fogyasztott hal zsíros fajta volt: lazac, szivárványos pisztráng, hering és törpemaréna. Elkészítésükhöz nem használtak sem vajat, sem tejszínt. “Akinek rendben van a vérzsírszintje, az se gondolja, hogy felesleges az étrendjével törődnie. A dolog ennél bonyolultabb. A növényi zsírok és a hal fogyasztása minden esetben előnyös” – magyarázták a finn szakemberek.

A kutatók az étrend szerepét hangsúlyozták a teljes koleszterinszint, és a “rossz koleszterin”, vagyis az LDL szintjének csökkentésében is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése