Egészség

Kisebb palackokkal harcolnak az üdítőgyártók az elhízás ellen

Tervezik azt, hogy az italautomatáknál is megadják a termékek kalóriatartalmát.

Csökkentik az üdítőspalackok méretét, új, kalóriaszegény italokat vezetnek be, több vizet kínálnak a választékban a legnagyobb gyártók, így akarnak harcolni az elhízás ellen az Egyesült Államokban. Nagy-Britanniában egyebek mellett a tévénézés idejének korlátozásával szeretnék megállítani a testsúlynövekedést. Az akciótervet kedden mutatták be az üzletág óriásai, a Coca-Cola, a Pepsi és a Dr. Pepper Snapple. Céljuk, hogy egyötödével csökkentsék az italokból származó fejenkénti kalóriabevitelt 2015-re.

A fogyasztóvédők azzal vádolják az üdítőital-óriásokat, hogy csak ravasz PR-akciót hajtanak végre. Ha valóban tenni akarnának az emberek egészségéért, akkor feladnák az ellenállást a cukros üdítők különadói és figyelmeztető felhívásai ellen – hangoztatják.

Nagy-Britanniában tévémentes napok bevezetését vagy legfeljebb napi két óra tévénézést ajánlja az egészségüggyel és szociális gondozással foglalkozó intézet az egészséges testsúly megőrzéséért. Kerülni kell a hozzáadott cukrot tartalmazó innivalókat és kevesebb gyorséttermi ételt és alkoholt kellene fogyasztani. Az elhízottak aránya ugyanis csaknem megduplázódott az utóbbi 10 évben Nagy-Britanniában.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top