Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Egészség

Ezekkel az ételekkel nemcsak a diabétesz, de a rák kockázatát is csökkentheted

A növényi fehérjékben gazdag élelmiszerek segítenek alacsonyan tartani a diabétesz és a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát. Nézzük sorban, melyek ezek az alapanyagok, amelyeket érdemes fogyasztani, főleg, ha rizikócsoportba tartozunk.

Ha egészségünk megőrzése érdekében lecsökkentettük a vörös húsok fogyasztását, akkor tudjuk, hogy a kieső fehérjét valamivel pótolni kell. Legyen ez növényi fehérje, amely ráadásul még számos más, egészségünkre gyakorolt jótékony hatással is bír. Az alábbi élelmiszerek jelentős mennyiségben tartalmaznak növényi fehérjét.

Fenyőmag

10 dkg fenyőmag több mint 30 g növényi fehérjét tartalmaz, ami tökéletes megoldást kínál az anyagcserezavarok megelőzésére. De az olyan olajos magvak, mint a mandula, a brazil dió vagy a kesudió is csökkentik a vércukorszintet.

Quinoa

Az egyik legmagasabb fehérjetartalommal bíró növényi táplálék. A Bolíviából és Peruból származó, superfoodként is emlegetett quinoát mostanra már az egész világ felfedezte magának. A táplálkozási szakértők ugyanolyan értékes, tápanyagokban gazdag élelmiszerként említik, mint a zöld algát vagy az olajos magvakat.

Spirulina

Amellett, hogy kiemelkedően magas a fehérjetartalma, 30-szor több béta-karotint tartalmaz, mint a sárgarépa, 2000 enzimet és 4000 nyomelemet foglal magába. A-, B-,C- és E-vitamint és sokféle ásványi anyagot is magunkhoz vehetünk, ha megesszük. Az immunrendszer egyik leghatékonyabb támogatója.

Hüvelyesek

Tegye fel a kezét, aki tudta, hogy 2016 volt a hüvelyes növények nemzetközi éve. Akkor is, ha sokan nem is hallottak erről a kezdeményezésről, azért egyre többen tudják, hogy igazi növényi fehérjeforrás bármelyik hüvelyes (bab, csicseriborsó, lencse, zöldborsó). Hetente 2-3 alkalommal érdemes fogyasztani hüvelyes növényből készült ételt, gabonafélékkel felturbózva, hogy még egészségesebb legyen.

Chiamag

A chiamag szintén egészséges kiegészítője lehet táplálkozásunknak akár reggeli puding, akár turmix formájában. Magas fehérje- és rosttartalmának köszönhetően segíti a fogyókúrát sikerre vinni, de ómega-3-, kálcium- és magnéziumtartalma is arra ösztönöz bennünket, hogy építsük be mindennapjainkba.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top