Kínában a buszsofőröket mentőautók vezetésére képezik ki bizonyos területeken, mivel a COVID-19 fertőzések gyors terjedése miatt megszaporodtak az orvosi segélyhívások. A kelet-kínai Jiangsu tartományban található Vuhszi városában a napi orvosi segélyhívások száma több mint kétszeresére, átlagosan 2700 hívásra nőtt. Körülbelül napi 480 mentőjáratot indítottak el, ami a szokásos mennyiség 1,7-szerese – számolt be a China Daily. A város buszsofőreinek 10 fős kezdeti csapata a képzés elvégzése után csatlakozott a sürgősségi egészségügyi központhoz.
A Zhejiang tartománybeli Ningboban a város tömegközlekedési csoportjának 290 sofőrje és karbantartója jelentkezett, hogy segítsenek a sürgősségi egészségügyi szállításban. Kiképzést kaptak a sürgősségi orvosi munkafolyamatról és a mentőautók fedélzetén lévő felszerelések használatáról. Hangzhou tömegközlekedési csoportja szerint december 27-ig összesen 91 buszsofőr nyújtott sürgősségi orvosi segítséget Zhejiang fővárosában, Hangzhouban, és minden egyes sofőr 20 hívást fogadott és átlagosan 200-300 kilométert tett meg naponta. Képzésük a kardiopulmonális újraélesztésre, valamint a védőfelszerelések és hordágyak használatára terjedt ki. Pan Yimin, az egyik sofőr egy tolószékhez kötött, 90 éves beteget vitt el társaival egy ötödik emeleti lakásból. Az épületben nem volt lift, és a lépcsők túl szűkek voltak a hordágyhoz.
Elvégeztem az elsősegélynyújtó vizsgálatot, és nagyon vigyázok, hogy a betegek gyorsan és biztonságosan eljussanak a kórházakba
– mondta Pan. Más sofőrök még a szív- és tüdő újraélesztésében is segítettek az orvosoknak. A sofőröknek a vezetési stílusukon is igazítani kell az új munkahely miatt.
A mentőautó más, mint a busz. Nem korlátozza az útvonal, az irány, a sebesség vagy a jelzőlámpa. Csak az számít, hogy biztonságosan vezessünk
– mesélte egyikük.