Egészség
Szponzorált tartalom

Álmatlanság és túlsúly – így arattam győzelmet a plusz kilók felett

Számodra sem ismeretlen az éjszakai álmatlanság, és a plafon fixírozása helyett szívesebben aludnád az igazak álmát? Mutatjuk, hogyan aludhatsz jól, sőt, még az alakodat is formálhatod!

Tény, hogy az utóbbi időben az alvási szokásaim felborultak, ami nem csupán a napi rutinom megváltozásához köthető, hanem az utóbbi hónapokban kialakult helyzet miatt is stressznek is. Mivel tisztában voltam azzal, hogy ha az éjjeleim nem pihentetők, az kihat az életem számos területére is – sajnos, a súlyomra is -, éppen ezért kerestem megoldást arra, miként tudok legalább éjszaka kikapcsolni.

Az átvirrasztott éjszakák után ingerült nappalok és farkaséhség

A saját bőrömön tapasztaltam, hogy ha nem tudok eleget aludni, vagy ha éjszaka többször felébredek, másnap nem sok minden megy zökkenőmentesen. Feszültebb, ingerültebb vagyok, nem feltétlen értem a viccet sem, így jóval nagyobb az esélye a nézeteltéréseknek is. Emellett a munkámra is nehezebben koncentrálok, mivel a kialvatlanság hatással van a teljesítményemre is. Maximalista lévén ezeket a napokat nehezen viselem, mert érzem, hogy az agyam is nehezebben pörög: az, amit máskor fél óra alatt megoldok, ilyenkor nem ritka, hogy órákba telik.

Persze, a pszichés és mentális hatások mellett a kialvatlanság fizikai tüneteit sem kerülnek el. Jó lenne, ha azt mondhatnám, hogy én vagyok a kivétel, akinek az átvirrasztott éjszakák nem hagynak nyomot a bőrén és az alakján, de sajnos, amikor nem alszom eleget, azt a szervezetem jól látható módon jelzi. Már néhány álmatlan éjszaka is elég ahhoz, hogy a bőröm a szürke minimum 20 árnyalatában „pompázzon”, de ami még ennél is szembe tűnőbb: a plusz kilók.

Hiába törekszem arra, hogy egészségesen étkezzek, ha a kialvatlanság erősebb nálam, sokszor nem tudok ellenállni egy big size hamburgernek – természetesen, sült krumplival -, vagy egy-két szelet közel sem lightos habos süteménynek. Számos kutatás mellett én is tudom igazolni: amikor fáradtabb vagyok, könnyebben nyúlok olyan ételek után, amik nem tesznek jót az alakomnak, és tagadhatatlanul többet eszem, mint azokon a napokon, amikor kipihenten ébredek.

Fáradtan többet eszünk

Ha kialvatlan vagy, nagyobb az esély a túlevésre is (Getty Images)

Viszlát, álmatlan éjszakák! Helló, egy számmal kisebb nadrág!

Ugyan többször volt az éltemben már olyan szakasz, amikor a pihentető alvás egy távoli vágyálomnak tűnt, egyszer sem akartam altatót szedni. A gyógyszerekkel kapcsolatban sokat hallottam arról, hogy akár hozzá is szokhat a szervezetem, ezért mindig igyekeztem természetes megoldásokat találni. Most 4 hete szedem a Nottevit Skinny Sleep étrend kiegészítőt, ami kizárólag természetes összetevőket tartalmaz, így nem kell attól tartanom, hogy hozzászokom.

A stresszoldó, pihentető alvást segítő valeriana, golgotavirág és komlótoboz kivonatok, a testsúly csökkentő kamillavirág, az éjszakai zsírégetés élenjárójaként ismert koffeinmentes zöld tea, a vércukorszint szabályozásban segítő króm, valamint a zsíranyagcserében fontos szerepet játszó L-karnitin kombinációja engem meggyőzött. Volt, amikor egy kapszulát, máskor, kettőt vettem be lefekvés előtt fél órával, és mellette igyekeztem olyan környezetet teremteni, ami már nem pörgeti fel az agyamat. Kikapcsoltam a tévét, maximum a hangulatvilágítást hagytam égve, és olvastam egy keveset.

Kialvatlanság okozta túlsúly

Ha kipihenten ébredsz, könnyebben hozhatsz jó döntéseket az étkezések során (GettyImages)

Jóformán átmenet nélkül, néhány nap után már észrevettem, hogy nemcsak az elalvás ment könnyebben, hanem az éjszaka során sem ébredtem fel. Ha te is virrasztottál már át úgy éjjeleket, hogy a plafont fixíroztad, tudod, hogy ez mekkora megkönnyebbülést jelent, hiszen az egész olyan, mint egy ördögi kör: ha nem tudsz aludni éjjel, fáradt leszel napközben, és hiába jön el az este, már előre szorongsz attól, hogy rosszul fogsz aludni, így nehezen jön álom a szemedre. Nálam ez a jelenség megszűnt.

A pihentető éjjelek további változásokat hoztak az életembe: mivel tudtam aludni, az étkezésem is kiegyensúlyozottabb lett, ami leginkább abban nyilvánul meg, hogy nem kívánom már úgy a szénhidrátot, sem a cukrot, mint előtte. Élvezem, hogy reggelente friss vagyok, és végre, kávé nélkül is ébren tudok maradni a délutáni órákban. Tagadhatatlanul energikusabbnak éreztem magam, így újra elkezdtem sportolni: most a nordic walking az új szenvedélyem. Mivel a Nottevit Skinny Sleep 8-10 hetes kúraszerű szedése javasolt a maximális hatás érdekében, érdeklődve várom az előttem álló további 1 hónapot: még az is lehet, hogy a 2. hónap végére túrázni is elmegyek – amit már legalább 1 éve halogatok a fáradtság miatt.

A Nottevit Skinny Sleeppel kettő legyet ütöttem egy csapásra: miközben végre nyugodtan tudok aludni, az alakomat is sikerül formálnom.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése