Egészség
Szponzorált tartalom

Megdöbbentő tények arról, hogy mit okozhat az alváshiány

Sokan nem is sejtik, hogy a rossz alvás éppen úgy árt az egészségnek, mint a mértéktelen cukorfogyasztás vagy a mozgásszegény életmód. Az álmatlanul forgolódva töltött éjszakáknak a keringési rendszer és az idegek is kárát látják.

Azt, hogy rosszul alszunk vagy éppen nem eleget, néha észre sem vesszük. Egy idő után azonban nyilvánvaló jelei vannak az inszomniának, vagyis az álmatlanságnak: csökkenő koncentrációkészség, hullámzó és gyakran nehezen kontrollálható érzelmek és indulatok, a teljesítőképesség romlása. Hosszú távon nem csak az egészségünk, hanem a munkahelyi és a párkapcsolatok is kárát láthatják ezeknek a tüneteknek, így nem érdemes elhanyagolni és legyinteni, ha észleljük őket.

Gyorsabb öregedést eredményez

Egy többé-kevésbé átvirrasztott éjszaka után nem valami üdítő látvány tárul a tükörben a szemünk elé. A karikás szemek, a száraz bőr vagy a piros foltok azonnal jelzik, hogy ki az, aki elcsalt pár óra alvást. Ám ha valaki tartósan kevesebbet alszik a szükségesnél, akkor a helyzet folyamatosan romlik. Az alváshiány megnöveli a szervezet kortizolszintjét, ami blokkolja a szervezet kollagéntermelését, holott ez az anyag teszi a bőrt rugalmassá és fiatalossá. Ráadásul alvás közben termelődne a szervezetben a bőr természetes regenerálódását segítő úgynevezett növekedési hormon is.

Depresszióssá tehet

A depresszió gyakran jár együtt álmatlansággal, és az alváshiány következtében kialakuló folyamatos fáradtság tovább erősíti a depresszió tüneteit. Az ördögi kört csak megfelelő minőségű és mennyiségű, legalább napi 8 órás alvással lehet megtörni.

alvashiany, kovetkezmenyekMegnő az elhízás veszélye

Aki fáradtan ébred, annak muszáj valahonnan működési energiát szereznie. Egy darabig segíthet akár egy kávé is, de aztán nincs mese, jön a szénhidrát. Minél zsírosabb és cukrosabb, annál hatásosabb! Egy szelet torta, egy nagy szendvics valóban segíthet a munkanap átvészelésében, ám hosszú távon ennek is megvan a hátránya. Azok, akik napi hat óránál kevesebbet alszanak, 30 százalékkal gyakrabban híznak el, ráadásul az alváshiány felborítja a szervezet anyagcseréjét, így nagyobb eséllyel alakulhat ki a kettes típusú cukorbetegség.

Frigiditást is okozhat…

Aki egész nap álmos, annak az ágyba bújva az utolsó gondolata, hogy összebújjon a párjával. Az energiahiány, a feszültség, a hangulatváltozások – amelyek az alváshiánnyal együtt járnak –, szintén csökkentik a libidót.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése