Ez itt a reklám, rajta cégvezető nők – fehérneműben. A Dear Kate fehérneműcég szereti, ha nem modellek reklámozzák a portékáit, hanem átlagos nők. Ez önmagában még szuper dolog lenne, mert ugye sose vagyunk megelégedve magunkkal, különösen amikor a szuper retusált modelleket nézegetjük. (Olyankor inkább új testet szeretnénk vásárolni, nem bugyit.)
Szóval leültették ezeket az okos asszonyokat, laptopot adtak az ölükbe, és kész is lett a mű. “Egy hagyományos fehérneműreklámban csak állnak a modellek, és nincs más dolguk, mint szexinek lenni. Ezen a képen ambiciózus, aktív nők ülnek, akik nem várnak arra, hogy történjen már valami” – mondta a kampány kitalálója, Julie Sygiel.
Próbálom felfedezni a reklámfotón, ahogy éppen aktivkodnak ezek az okos nők (mert okosak, azt nem vonom kétségbe, ahogy azt sem gondolom, hogy a többi fehérneműreklámban szereplő nő mind buta), mondjuk egy kőkemény értekezleten ülnek. Véresen komoly dolgokról, új fejlesztésekről, bizniszről beszélgetnek. De én csak azt látom ezen a képen, hogy ők most éppen cinkosan kacagnak, és örülnek, hogy végre nem okos nőként kell fellépniük, hanem lehetnek ők is nők, végre egy kicsit többet mutathatnak magukból az intelligenciájukon kívül.
Bár pont nem kell ahhoz levetkőzni, hogy az ember lánya nőnek érezze magát. Nekem egyszer volt egy ilyen rémálmom, hogy a pasim azt mondta egy másik nőre, hogy okos. Na, az sokkal kiborítóbb, mint ha azt mondta volna, hogy jó a segge.
Akkor tudnám azt mondani, hogy jaj, de jó ötlet ez a reklám, ha ott ülnének alsógatyában Szilícium-völgy menő férfi vezetői is…