Életmód

Az “óvszerek királyát” kapkodják a magyarok

A fesztiválszezonban tetőzik Magyarországon az óvszervásárlás: jellemzően júliusban és augusztusban akár 15 százalékkal többet költünk védekezésre, mint az év többi hónapjában.

Csaknem 3,5 milliárd forintért több mint 20 millió óvszert vásároltunk egy év alatt, mintegy 160 forintos átlagáron – derül ki a Nielsen 80 vegyi árut monitorozó kiskereskedelmi indexéből. A teljes hazai piac értékben 6 százalékkal, míg darabszámban 5 százalékkal bővült 2016. június és 2017. május között az előző év azonos időszakához képest.

A szexuális úton terjedő betegségek és a nem kívánt terhesség ellen használt óvszerek forgalma jelentősen meglódul a nyári fesztiválok ideje alatt. “A július-augusztusi időszak az éves forgalom közel 20 százalékát teszi ki” – mondta Horváth Fanni, a Nielsen szenior ügyfélkapcsolati munkatársa. 

De lássuk, mit mutatnak az adatok a magyarok óvszerhasználati szokásairól!

  • A síkosított kondom az “óvszerek királya”: értékben ez a típus viszi el a piac 86 százalékát, míg darabszámban 100-ból 90 értékesített termék ilyen. 
  • A nem bordázott gumik legalább ennyire közkedveltek: a teljes eladás 86 százaléka ilyen, míg a bordázott termékekre a védekezők 10 százaléka voksol.
  • Hagyománykedvelőek vagyunk a színek tekintetében is, az eladások csupán 3 százalékát teszik ki a színskála különféle árnyalataiban pompázó óvszerek.
  • Az anatómiailag formázott óvszerek sem tarolnak: az értékesített termékek 90 százaléka nem ilyen.

A kiszereléseket vizsgálva kiderül, hogy az értékesített dobozok számát tekintve a 3 darabos dobozok viszik el a forgalom több mint felét (53 százalék), de populáris a nagyobb, 10 darabos kiszerelés is (46 százalékkal).

Emellett a gyártói márkák abszolút tarolnak az óvszerek között, az értékesítések több mint 99 százaléka nem sajátmárkás termék.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top