Ez megy fitneszfronton 2018-ban: a legmeghatározóbb trendek idén

nlc szerk | 2018. Május 18.
Az egészséges életmód világának egészen komoly szeletét adja a fitnesz, amely évi több milliárd dolláros bevételt termel – elég csak a zsúfolt edzőtermekre, a menő, limitált szériás fitneszszettekre vagy éppen a legújabb, legokosabb okos-aktivitásmérőkre gondolnunk. Nézzük, milyen trendek határozzák meg idén a szektort!

A fitneszszektor egészen masszív iparággá nőtte ki magát az utóbbi évekre, de szerencsére messze nem veszítette el a szerethetőségét így sem. Régi nagy trendek, friss belépők, a divat terén pedig lenyűgöző színek, minták követik egymást 2018-ban is ezen a területen, mi pedig gyorsan át is tekintjük az aktuális helyzetet.

Okos és szép edzőcipők a porondon

Az idei év meghatározó trendje a stílusunkhoz, céljainkhoz tökéletesen illeszkedő edzőcipők viselete. Az önkifejezés szabadsága persze nem új keletű dolog az edzőtermekben, stúdiókban, de idén a cipők azok, amik külön szeletet hasítanak ki maguknak, mégpedig a divatszakértők és edzők szerint úgy, hogy a stíluskinyilatkoztatás mellett nem veszítenek a funkcionalitás fontosságából sem. Vagyis a legtöbben idén olyan edzőcipőt választunk, amely tökéletesen illeszkedik ruhatárunkhoz, stílusunkhoz, ugyanakkor a kedvenc sportunk alapkövetelményeinek is tökéletesen megfelel. A nagy gyártók sorra végzik a komoly technikai teszteket divatos külsőbe öltöztetett modelljeiken, hogy a maximumot hozzák ki a szépségekből, legyen szó akár salakos terepen való futásról, akár bringázásról vagy éppen kosarazásról – volt már példa arra is, hogy egy katapulttechnológiával ellátott kosarascipő túl okosra sikerült, így a profiknál a pályán tiltólistásnak számít. Ami viszont a szépséget illeti, e téren tényleg nincs se határ, se gát: a divattervezők és a hírességek kollaborációiból meseszép darabok születtek, elég csak a Nike–Scottie Pippen- vagy az Adidas–Pharrell Williams-együttműködésre gondolnunk.

Digitalizáció – egy lépéssel előttünk

Az okoskütyük terjedése, úgy tűnik, megállíthatatlan jelenség, az intelligens fitneszkiegészítők egész sora vár bennünket a sportáruházak, webáruházak „polcain”, és a fitness trackerek, az intelligens pulzusmérő karórák sosem voltak még ilyen népszerűek. A „viselhető” technológia a sportban pedig számos előnnyel bír: visszajelzést ad, azonnali információt nyújt a testünk állapotáról, arról, hogy mennyit és milyen hatásfokkal mozogtunk. Rengeteg okosketyere tisztában van a lépéseink számával, figyeli az alvásunkat, az állásidőt, ahogyan az elégetett kalóriákat is. A tendencia szerint ráadásul nemcsak egyre több adatot mutatnak, hanem egyre hosszabb az akkumulátorok élettartama is, miközben egyre kisebbé, sikkesebbé, dizájnosabbá válnak, szóval öröm viselni őket!

Okoskütyü hátulról. A mért adatok jól jönnek a gyógyszergyártóknak is (Fotó: Dave Kotinsky/Getty Images for Fitbit)

Tarol a jóga, nagyon mennek a csoportos órák

A jóga népszerűsége nemhogy nem csökken, hanem egyre stabilabban nő, emellett az emberek szeretnek egy légtérben, a közösség erejétől támogatva, együtt izzadni. Szakértők szerint a fellendülőben lévő csoportos órák erejét az adja, hogy a legtöbbjük szórakoztató, motiváló hangulatban zajlik, átlendítve a résztvevőket a kritikus mélypontokon, függetlenül attól, hogy a legizzasztóbb, rövid HIIT-edzésekről (High Intensity Interval Training), táncos cardioórákról, step aerobicról, pilatesről vagy éppen jógáról van szó.

Feljövőben a férfidivat is

A fitnesztéren való dizájnos öltözködésből a férfiak is egyre jobban kiveszik a részüket. Felmérések szerint egyre nagyobb a kereslet az erősebbik nem számára készült divatos fitneszruhák iránt, és óriási bevételnövekedést várnak e téren.

Úgy izzadj, mintha kifutón lennél

Az önkifejezési szabadság az edzőtermi outfiteken keresztül is megnyilvánul, sőt még soha nem szárnyalt ennyire: az idei évben minden eddiginél szélesebb választékkal, lenyűgöző színekben, mintákban pompáznak a kollekciók, ráadásul az anyagválaszték is egyre innovatívabb irányba megy el úgy tartósság, mint nedvszívó képesség vagy éppen hőelvezetés terén. A pörgés ezen a téren persze már nem új jelenség, de úgy fest, hogy annál stabilabb: míg a teljes ruházati szektorban 2015-ben 2 százalékos növekedési rátát mutattak az eladások, a fitneszruházat téren ugyanez a mutató a lenyűgözően magas 16-os számnál állt meg. „Edzőként én is úgy látom, hogy egyre többféle fitneszruha és -cipő közül választhatunk, ami kifejezetten pozitív tendencia, hiszen már régóta bebizonyosodott, hogy nemcsak a belsőnk hat a külsőnkre, hanem mindez fordítva is igaz – vélekedik Békési Brigitta aerobikedző, a Beautyrobic alapítója. – Vagyis ha valaki úgy van felöltözve az óra vagy edzés alatt, hogy közben gyönyörűnek, szexinek látja magát, az képes pozitívan hatni az önbizalmára. Különösen azért, mert a legtöbb edzést tükör előtt végezzük, és ha magunkat a tükörbe nézve vonzónak látjuk, az a kisugárzásunkra is jó hatással lesz.” Az sem mellékes az edző szerint, hogy a mai fitneszruhák nem csupán esztétikusak, hanem kifejezetten funkcionálisak is. „Ahogyan rengeteg olyan edzőcipő is van, ami memóriahabos, vagy úgy lett kialakítva, hogy a lábnak a lehető legbiztonságosabb, legkényelmesebb és legegészségesebb legyen, úgy az edzőruhák sem csak nagyon szépek már, hanem nagyon jó nedvszívó képességgel is rendelkeznek, hagyják lélegezni a bőrt.”

Az innovatív anyagok közt felbukkannak például olyanok is, amelyek megbirkóznak a kellemetlen szagokat okozó baktériumokkal is, például a Lululemon márka darabjai, míg a Gait Keeper profi vízhatlan dzsekijei tökéletesek esős időben, és aláöltözetnek is nagyon jók. Ha pedig a színekre és az új hullámra vadászunk, a Flow Y Bra Nulu szuperkényelmes sportmelltartói közül válogathatunk. Ma már az eldugott, pici öltöző- vagy lakáskulcsnak való zseb kialakítása, a varrásmentes szélek, netán a – szúrós címkék helyett alkalmazott – nyomtatott mosási instrukciók mellett arra is figyelnek a gyártók, hogy a kényelem és a praktikum mellett a dizájn is szerepet kapjon. A divat- és sportőrülteknek szinte kötelező pár darab a híres nagy sportmárkáktól, de persze jó néhány ínyencség is akad a piacon, így az Alexander Wang–H&M-kollaboráció sportos, high fashiont idéző darabjai, vagy a multikulturális vonalat képviselő Mira Rae márka funkcionális és dizájnos modelljei.

 

Borítókép: Al Seib/Los Angeles Times via Getty Images

Exit mobile version