Életmód

Frizsidervásárlási láz van Magyarországon

Boldog-boldogtalan frizsidert vesz, mert magasabbak a jövedelmek, és hőség is van.

Frizsidervásárlási lázról ír a Népszava a GKI Gazdaságkutató és az Euronics közös kutatási jelentése alapján. A mostani boomban az eltelt idő mellett szerepe van a magasabb jövedelmeknek és persze a forróságnak is – mutatott rá a lap.
    
A nagyobb háztartási gépek közül a hűtőszekrény tart ki legtovább a lakásokban, csaknem tíz év telik el cseréig. A nagy meleg is magyarázhatja, hogy az új hűtő beszerzésé leginkább augusztus elején szánják rá magukat a családok.

A tavalyi, államilag támogatott hűtőcsere programot leszámítva 2008 óta nem volt ekkora hűtőgépvásárlási kedv az országban – tűnik ki a GKI és az Euronics közös jelentéséből. Az akkor vásárolt hűtők életciklusa éppen mostanában ér  véget. 
    

A GKI fogyasztói mérései szerint a vásárlás előtt álló háztartások idén 70-80 ezer forint körüli összeget szánnak hűtőre. A vevőknek egyre fontosabb a környezettudatosság és a műszaki cikkek energiabesorolási szintje is. Ötből négy vásárló számára az ár után már a fogyasztási adat a második legfontosabb szempont a döntésben. 
    
A 2017-ben 52 milliárd forintos műszakicikk-forgalmat lebonyolító Euronics adatai szerint az idei év első 7 hónapjában értékesített hűtőgépek 10 százaléka már online rendelés formájában kelt el, kihasználva az így elérhető tíz százalék körüli megtakarítást.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top