A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amire nincs szüksége – derül ki a Generali Biztosító Zrt. legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatásából.
Az MTI-nek szombaton eljuttatott közlemény szerint az impulzusvásárlás a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző leginkább. A legtöbb válaszadó tudatos vásárlónak gondolja magát, ez azonban inkább csak a tartós fogyasztási cikkek, mint például az okostelefon vagy az autó vásárlására igaz, ahol valóban körültekintőbben választanak.
Átlagos vásárláskor legtöbben az ár-érték arányt veszik figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.
A felmérésből kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A közlemény szerint a tudatosságon a ruhavásárlásnál is kellene javítani, ugyanis a lakosság csaknem 60 százaléka és a rendszeres impulzusvásárlók közel négyötöde vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.
A kutatás szerint egyébként az előre nem tervezett impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki.