A magyar szülők 71 százaléka jobbnak tartja, hogy gyereke higgyen a Mikulásban és a hasonló mitikus, mesés figurákban – derül ki az NN Biztosító reprezentatív felméréséből. Leginkább a magasabb végzettségű és rendszeresen megtakarító (legalább havi 30 ezer forintot megtakarító) szülők vélekednek így: ők az átlagosnál is jobban igyekeznek támogatni gyermekük képzeletvilágát, hogy minél tovább higgyenek a különféle mesés lényekben.
Velük szemben csupán 11 százalék mondja azt, hogy egyáltalán nem, és 18 százalék, hogy inkább nem ért ezzel egyet. Szerintük nem jó, ha a gyerekeket olyan tévhitekben ringatjuk, mint hogy létezik a fogtündér vagy épp a Mikulás.
„Nem meglepő módon azok a szülők a legaktívabbak, akiknek van 3–6 év közti gyerekük: közülük majdnem 80 százalék szeretné, ha gyermeke hinne a Mikulásban és más meselényekben” – mondta Nemes-Szabó Zsuzsanna, az NN Biztosító márka- és marketingkommunikációs vezetője. Szerinte számos oka lehet, hogy a legtöbb szülő hangsúlyt fektet a gyermeki képzeletre: ilyen például a kreativitás fejlődése vagy épp a boldogság, amit egy jó mese nyújthat.
Az eredmények arra is rámutatnak, hogy a szülők 73 százaléka fontosnak érzi, hogy gyereke továbbtanuljon, és 81 százalék szeretné, hogy gyereke minél hamarabb önálló legyen. Ezen a téren azonban van még tér a fejlődésre, hiszen mindössze a családok felének van olyan megtakarítása, amellyel kifejezetten a gyermekét szeretné támogatni.