Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Életmód

Sikertelen a fogyókúrád? Megmutatjuk, hol rontod el

Az első 4-5 kiló könnyedén lement, de most valahogy nem akar elmozdulni a mérleg mutatója. Ne keseredj el, vannak szinte észrevehetetlen buktatók, amiket most sorra veszünk.

Hányszor hallottuk már fogyókúrázó barátnőnktől: „Alig eszem valamit, mégsem fogyok semmit!” De biztos, hogy odafigyel rá, mit és mennyit eszik? A legrosszabb, ha már megvan az elhatározás, hogy mostantól indulhat a diéta, de mégsem működik. Azért van pár apróságnak tűnő dolog, ami szabotálni tudja a cél elérését.

A szénhidrát totális száműzése

A fehérje diéták azért működnek egy ideig, mert teljesen száműzik a szénhidrátot az étrendből a fehérjében gazdag élelmiszerek javára, ezzel csökkentve a szervezet által korábban felhalmozott zsírtartalékokat. A fehérje diéta ráadásul nagy vízveszteséggel is jár, ami szintén látványos fogyást tud produkálni kezdetben. A gond az egyoldalú táplálkozással, hogy a szervezet alapanyagcsökkentése miatt a diéta befejezte után visszaszaladnak a kilók.

Csak a light

Az igaz, hogy a „light” feliratú élelmiszerek kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint a hagyományos változatok. A buktató abban van, hogy a felirat sokakat arra bátorít, hogy jóval többet egyenek belőle, mint azt a fogyókúra megengedné. A cukrot helyettesítő édesítőszerek pedig növelik az inzulintermelést, ami éhségérzetet okoz. Innen pedig már nincs megállás a lejtőn.

Gluténmentesen

Sokan a gyors fogyás érdekében a gluténnek mennek neki. Teljesen száműzik a gluténtartalmú élelmiszereket az étrendjükből anélkül, hogy lisztérzékenyek lennének. Ez azért lehet veszélyes, mert a gluténmentesség okozta hiányérzetet gyakran több hús, só vagy cukor fogyasztásával próbálják kompenzálni, ami jóval hizlalóbb, mint egy normál, lisztes kenyér.

Állati rossz

Itt most a divatvegákról esik szó, akik egyszerűen az állati eredetű élelmiszerek kiiktatásától várják karcsúsodásukat. A gyümölcscukorban gazdag gyümölcsök és a mindenféle öntetekkel tálalt saláták gyakran egyenesen hízást eredményeznek fogyás helyett. A tejterméket mértéktelenül fogyasztó vegetáriánusok pedig biztosra vehetik a súlygyarapodást.

Címlap

top