Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Életmód

Kiakadt az édesanya a szexista babaruhakampányon

Már a legkisebbeknél is megjelennek a sztereotípiák.

Felháborodott posztot írt egy kétgyerekes anyuka, miután meglátta a George és az Asda közös babaruha-kollekciójának leírásait. Katherine Tierney a következő szöveggel rakta ki a termékleírást a Twitterjére:

Megdöbbentő, hogy mennyire különböző leírásokat használ a @georgeatasda a kislányok és a kisfiúk ruháira. Aktív emberkék, akiknek kényelmes ruha kell, hogy szabadon mozoghassanak, vagy csinos kis hercegnők, akik cukin néznek ki? Most komolyan?”

A kisfiúk nadrágjainak leírása így hangzik: „Az aktív emberkédnek olyan ruhák kellenek, amelyek vele mozognak. Kisfiúnadrágjaink mind nagyon kényelmesek, így a babád azt tehet, amit csak szeretne.” Ezzel szemben a kislányokra egészen más elvárások vonatkoznak: „Találd meg babanadrágjaink közül a tökéletes ajándékot a kis hercegnődnek! A csodás részletek, a csinos pasztellek és játékos minták szuper cuki megjelenést kölcsönöznek neki.”

Kislány- és kisfiúruhák az Asdánál. Fotó: Asda.

A szülők egyetértettek Katherine kritikájával. Az egyik anyuka így válaszolt: „Ma pizsamát kerestünk a 11 éves lányomnak. Unikornisok, flitterek (kényelmetlen benne aludni), nevetséges szlogenek és 90 százalékban a rózsaszín valamilyen árnyalata. Ez nagyon nem az én lányom, aki inkább hordja a kinőtt dolgait, mint ezeket.” Egy apuka hozzátette: „A négyéves lányom szuperhősnadrágot akart. Úgyhogy át kellett mennünk a fiúrészlegre, mert a lányruhák rózsaszínek, hercegnősek és unikornisosak voltak.”

Az Asda szabadkozik, nyilatkozatuk szerint senkit nem akartak megsérteni.  

(via The Sun)

Címlap

top