A City Lab riportja szerint a nők 73 százalékkal nagyobb eséllyel szenvednek súlyos sérülést vagy halnak meg autóbalesetben, mint a férfiak. A Virginia Egyetem friss tanulmánya rámutat: az autók töréstesztjei során a gyártók kevés figyelmet fordítanak a nőkre, a női alkat sajátosságaira. A biztonsági berendezéseket elsősorban férfiakra tervezik, ahogy a tesztbábuk is döntő többségben férfitestet mintáznak.
Az első „női típusú” tesztbábut csak 2003-ban mutatták be: 152 centiméter magas volt, és 50 kiló, ezzel pedig még csak meg sem felel az átlag nő alkatának. A női teszbábukat ráadásul gyakran csak az anyósülésen használják, így nem derül ki, milyen hatással lehet egy ütközés a női vezetőre.
„Nyilvánvaló, hogy a férfiak és a nők biomechanikusan sok tekintetben eltérőek. Ezek a különbségek (zsíreloszlás, a medence formája) képesek megváltoztatni a biztonsági övek kölcsönhatását a testtel és a csontszerkezettel” – magyarázta Jason Forman, a Virginia Egyetem egyik kutatója. Hozzátette: ezeket az információkat azonban az autók biztonsági rendszereinek kialakításakor a valóságban még nem veszik figyelembe.