Reagálniuk kell a piaci változásokra – ezzel indokolta a magyarországi Tesco az áruházlánccal kapcsolatos átszervezéseket.
Matt Simister, a cég közép-európai vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek arról beszélt, hogy a nagyobb alapterületű hipermarketek helyett egyre többen szeretnek kisebb üzletekben vásárolni, ezért ők is csökkentik áruházaik eladóterét. A felszabadult helyet divatmárkákat árusító üzleteknek, pénzváltónak, éttermeknek, gyógyszertáraknak vagy épp a postának adják bérbe.
Megszüntetik a nem jól teljesítő területeket, például a műszaki termékek értékesítését. Az átakítás a vezető szerint a vásárlók számára is nagyobb hatékonyságot jelenthet, és a üzemeltetés is gazdaságosabb lehet. Simister azt mondta, a Tesco jelenleg a magyar lakosság 75 százalékát éri el, emiatt nem újabb áruháznyitásokra van szükség, hanem arra, hogy a meglévő eladótereket fejlesszék.