A Huawei szárnyai alól szabadjára engedett Honor márka reprezentatív felmérése szerint a 18–24 évesek 76 százaléka érzi úgy, hogy az idősebb generáció szerint túl sok időt tölt mobiljával, miközben ők maguk úgy vélik, hogy tudatosabban használják telefonjukat az idősebbeknél. A fiatalok mindössze 8 százaléka gondolja úgy, hogy az okostelefon negatív hatással van az életére, inkább úgy vélik (60%), hogy mobiljuk segítségével hatékonyabbak lehetnek – írja a hvg.hu.
„A megkérdezett fiatalok több mint fele (55%) végez bevételszerzésre irányuló tevékenységet is telefonján (pl. ruhák adásvétele, online marketing, blogolás). 27 százalékuk keresetkiegészítés céljából folytatja a tevékenységet, és 89 százalékuk gondolja úgy, hogy mobilja nélkül nem lenne sikeres benne. A 18–24 évesek fele állítja, hogy az okostelefon segítségével fedezett fel magában művészi tehetséget” – írja a lap.
A Z generáció véleménynyilvánításra is rendszeresen használja telefonját: a kutatást megelőző 12 hónapban a 18–24 évesek 60 százaléka írt alá online petíciót, 25 százalékuk osztott meg petíciót közösségi oldalán, és 42 százalékuk követett politikust vagy aktivistát a közösségi médiában.
A kutatás eredményeiből kiindulva a Honor Londonban kétrészes graffitifalat hozott létre az elismert utcai művészekből álló Graffiti Kings csoport segítségével, hogy fellépjenek a fiatalokat érintő negatív sztereotípiák ellen. A fal érdekessége, hogy mást mutat nappal, és mást éjszaka, ezzel reprezentálva a fiatalok mobilhasználati szokásait.