Amerikában február a fekete történelem hónapja, ebből az alkalomból pedig a Penguin Random House kiadó a legnagyobb amerikai könyvesboltlánccal, a Barnes & Noble-lel együttműködve új kiadásban adott ki számos klasszikust. Az új kiadások borítóján a híres irodalmi hősöket fekete figurákként rajzolták meg.
Az eredeti elképzelés arra hívta volna fel a figyelmet, hogy számos klasszikus történetünk akár más bőrszínű hősökkel is pont ugyanúgy működne, az eredeti figuráknak ugyanis általában nincs meghatározva a bőrszíne. Az ötlet azonban rosszul sült el, a sajtóban és a közösségi médiában rengeteg támadást kapott a kiadó és a bolthálózat. A kampány kritikusai éppen azzal érvelnek, hogy az „átszínezés” sem az irodalmi művek történetiségét és kulturális kontextusát, sem a fekete testtapasztalat sajátosságait nem veszi figyelembe.
A Barnes & Noble a támadások hatására lefújta az ünnepélyes könyvbemutatót, a Penguin pedig bejelentette, visszavonja az egész sorozatot – számolt be a kampány végéről a Kreatív Online.