Életmód

Munkanélküli segélyért folyamodott egy nő, de a végén őt hibáztatták

Finoman szólva sem zökkenőmentes az ügyintézés...

A 444.hu írta meg egy Vivien nevű nő történetét, aki egyike annak az 56 ezer magyarnak, akik még tavasszal, a koronavírus járvány első hullámában vesztették el a munkájukat. A nő még sosem került hasonló helyzetbe, így most álláskeresési támogatásért folyamodott az egyik budapesti kormányhivatalhoz. Miután regisztrált az álláskeresői nyilvántartásba, a szükséges dokumentumok benyújtása után várnia kellett, amíg a hivatal megállapítja, hogy jogosult-e ilyen támogatásra. 

Miután Vivien április közepén benyújtotta a kérelmét, amire semmilyen reakció nem érkezett, május elején telefonon érdeklődött a hivatalnál, ahol azt mondták neki, sajnálják, hogy ilyen lassú az ügyintézés, de rengeteg a jelentkező. 

Ezután azonban többé nem tudta elérni a kormányhivatalt telefonon, így két hónappal (!) később, július elején ismét próbálkozott, ezúttal emailt küldött. Másnap reggelre kapott a fentiekhez hasonló választ, amelyben azt is jelezték, hogy ügyének elbírálása folyamatban van, a kérelmeket viszont időrendben intézik. Viviennel azt is közölték, hogy a korábban benyújtott dokumentumokon túl bármi egyébre szükség lenne, a hivatal egy ügyintézőj keresni fogja. 

Hónapokig nem válaszolt a kormányhivatal, aztán azt mondták, már késő

Képünk illusztráció (Fotó: Getty Images)

Ezután újabb hetek teltek el, végül a nő szeptember közepén, 145 nappal az eredeti kérelem leadása után érdeklődött, hogy mégis mi a helyzet, különösen, hogy írásban nem kap további információt, telefonon pedig nem lehet elérni a hivatalt.

Erre reagálva a hivataltól azt a tájékoztatást kapta, hogy nem megfelelőek az általa benyújtott dokumentumok, ugyanis nem nyújtott be egy “adatlap tartási kötelezettségről” nevű papírt, amelyet az utolsó munkahelyéről kellett volna elhoznia, de kifelejtette az adóhivatali igazolást is, ami alapján a járulékait számíthatták volna. Végül október 5-én küldött el minden igényelt dokumentumot, amire az ügyintéző azt válaszolta, hogy a hiánypótlása időn túli, így az már nem fogadható el.

Vivien így abba a furcsa helyzetbe került, hogy bár a hivatal hetekig, sőt, hónapokig nem foglalkozott vele, információt sem osztottak meg a nővel, mégis az ő hibája miatt szüntették emg az eljárást, amely ellen fellebbezni sem lehet. Kérhetné az eljárás megismétlését, ám a fentiek ismeretében nem tudja, hogy ez mennyi időt venne igénybe. 

A 444.hu megjegyzi, a fővárosi kormányhivatalokban már tavaly is kritikus létszámhiány volt, pedig akkor még nyoma sem volt a koronavírus járványnak.

További cikkeink a munkanélküliség témakörében:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top