A Barbie gyártója a Mattel piacra dobja az első Down-szindrómás babáját, hogy minél több gyereknek lehessen olyan játéka, amiben önmagát láthatja viszont, ami őket jelképezi, írja a 444.hu.
A vállalat az amerikai Nemzeti Down-szindróma Szövetséggel (National Down Syndrome Societyvel-NDSS) és egészségügyi szakemberekkel is konzultált, amikor megalkotta az új babát. Az NDSS útmutatásai alapján a baba rózsaszín medálos nyakláncának három kiszögellése jelképezi a Down-szindróma tüneteit okozó tripla 21-es kromoszómát. A baba puffos ujjú ruháján megjelenik a pillangó, valamint a sárga és a kék szín, amelyek a Down-szindrómához kapcsolódó szimbólumok.
Ellie Goldstein, egy Down-szindrómás brit modell, aki az új Barbie kampányában szerepelt, azt mondta, nagyon boldog az új baba láttán. „A sokszínűség fontos nekem, mivel az embereknek több hozzám hasonló embert kell látniuk ahelyett, hogy elrejtőznének.” A jótékonysági szervezetek üdvözölték a lépést, Carol Boys, az Egyesült Királyság Down-szindrómás egyesületének vezérigazgatója szerint jó, hogy a közösségükhöz tartozó gyerekek végre olyan babákkal játszhatnak, amelyekkel könnyen tudnak azonosulni.
Az új Barbie – amely a Fashionistas termékcsalád része – keddtől lesz előrendelhető a Smyths játékboltban. A kollekcióban nem csak különféle testalkatú, haj-, szem- és bőrszínű, valamint öltözködési stílusú figurákat találunk, de az olyan, maradandó testi fogyatékosságok elfogadását segítő karaktereket is, mint például kerekesszékes vagy a hallókészülékes Barbie.