Már csaknem két évszázad telt el az első nőjogi mozgalmak megalapítása óta, ennek ellenére a nőknek még 2023-ban is gyakran kell szembenézniük riasztó akadályokkal. A női példaképek megjelenése a társadalomban különösen gyenge lábakon áll. Ennek ékes példája Budapest, ahol 2019-ben a mintegy 1200 köztéri műalkotás között mindössze 351 olyan van, amely nőket ábrázol. Ennek a jelentőségét alábecsüljük, pedig a hasonló példaképek erős katalizátorként szolgálnak a rossz minták átalakításához és új, izgalmas narratívák kialakításához.
Éppen ez az, amit a Johnnie Walker legújabb kezdeményezése, a Keep Walking Magyarország a középpontba állít, hogy így támogassa a nők társadalmi szerepvállalását, azáltal, hogy korunk női „szuperhőseinek” történetét meséli el. Nem egyszeri kampányról, inkább egyfajta, hosszú időn át tartó kezdeményezésről van szó, ami felhívja a nők figyelmét, hogy hagyjanak nyomokat a társadalmunkban, megerősítve ezzel kulcsfontosságú szerepüket, ami a kollektív fejlődésre és a narratívák végleges megváltoztatására irányul.
„A Diageo elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás terén. Törekszünk arra, hogy segítsük a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentését és előmozdítsuk a pozitív változásokat, hassunk a közösségekre és a társadalomra, beleértve a nők társadalmi szerepvállalásának támogatását, gazdasági befolyásának növelését is. A világ vezető whiskymárkájaként rendkívül különleges helyzetben vagyunk, hiszen kiemelkedően széles körű az elérésünk. Az üzeneteink számtalan embert érnek el, és ezért ez hatalmas felelősséggel, egyúttal lehetőséggel is jár. Az inspiráló női példaképek bemutatása révén célunk, hogy előremozdítsuk a nők ügyét, megteremtsük a jövő egyenlő és befogadó társadalmát, ahol minden nő és lány büszkén járhatja saját útját és hagyhat nyomot a világban” – mondta el Ábrahám Gergely, a Diageo kelet-közép-európai vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.
A nők rendkívül fontos pontokon tudják alakítani a társadalmat – noha az ez irányú lépéseik gyakran láthatatlanok maradnak. Itt az idő, hogy ez megváltozzon! A Keep Walking Magyarország kampány támogatni kívánja a női szerepvállalást, lehetővé téve, hogy a nők tisztán és jól látható nyomokat hagyjanak maguk után, amit a társadalom meglát, meghall, követ és elismer.
„Az előrelépés számomra folyamatos fejlődést, tanulást, önfejlesztést és öntudatosságot jelent. Emellett azt is, hogy ha kudarccal nézünk szembe, álljunk helyt és haladjunk tovább előre. Ennek a világnak ugyanis óriási szüksége van még több női energiára” – mondta Péterfy Bori, színész-énekes.
„Az egyenlőség számomra kölcsönös támogatást jelent, azaz azt, hogy bizonyos helyzetekben néha a feminin, néha a maszkulin oldalunk felé kell fordulnunk és támogatnunk kell egymást ebben” – tette hozzá Tomcsányi Dóri divattervező.
A július elején elstartoló Keep Walking Magyarország kampánnyal a magyarok elsőként tényleges lábnyomok formájában találkozhatnak majd, amelyek erős és erőteljes nők nevét viselik. A lábnyomokon elhelyezett QR-kódok egy virtuális valóságot alkalmazó weboldalra vezetik a felhasználókat, ahol a lábnyomok megelevenednek és röviden bemutatják azoknak a nőknek a történetét, akik hátrahagyták a nyomokat. A kezdeményezést jól ismert hazai művészek, sportolók, divattervezők, írók és más hősök vezetik be a köztudatba azzal a céllal, hogy minél többen csatlakozzanak, és osszák meg saját történetüket az oldalon.
„Ingoványos talajra nem építhetjük a fejlődést. Ehhez megfelelő oktatásra, a mentális egészség megalapozására, önismeretre és az empátia gyakorlására van szükségünk. Bármi mással csak a tüneteket kezelnénk, nem magát a valós problémát” – mutatott rá Szabó Anna Eszter, író.
A kampány július 1-én indult Budapesten és a lábnyomok feltűnnek majd európai nagyvárosokban is szeptembertől. Magyarországon a kezdeményezést a helyi ‘WALKER’-ek, azaz Péterfy Bori énekes, színész, Illés Fanni paralimpiai aranyérmes, Ráskó Eszter stand-up komikus, Tomcsányi Dóri divattervező, Szabó Anna Eszter író és Lábas Viki zenész képviselik. A Keep Walking Magyarország kampányt a Zwack Unicum Nyrt, a DEPT® digitális ügynökség és a Publicis Groupe Hungary hozta létre.