Rózsaszínbe öltözik Budapesten a Mol Campus vasárnap 19 órakor, ezzel a mellrák kezelésének és megelőzésének fontosságára hívják fel a figyelmet – közölte az olajcég.
Október a mellrák elleni küzdelem hónapja egész Európában és a világ nagy részén, a rendhagyó fényfestéssel a cég jelzi, hogy társadalmi felelősségvállalási elkötelezettsége keretében csatlakozik az akciósorozathoz, szem előtt tartva, hogy a cég a gazdaságban betöltött szerepe révén a közgondolkodás formálására is hatással lehet – írták.
A maga eszközeivel a saját dolgozói körében is segítik a társaság a megelőzést: népszerűsíti az egészséges életmódot és táplálkozást, a mammográfiás szűrővizsgálatokat és az önvizsgálatot. Ezen túl a dolgozók számára nyújtott egészségbiztosítási csomagnak része a megelőző szűrővizsgálat – tették hozzá.
A mellrák elleni világnap globális kezdeményezés, amelynek célja a betegséggel kapcsolatos tudatosság növelése, a prevenció, a mammográfiás vizsgálatok és az önvizsgálat fontosságának hangsúlyozása.
Az egy hónapon át tartó tudatosságnövelő kampány, a „rózsaszín október” Amerikából indult. A nők körében a mellrák a leggyakoribb daganatos megbetegedés, de korai szűréssel és felismeréssel a kialakulása az esetek jelentős hányadában megelőzhető, a betegség gyógyítható.
(MTI)