Április 30-án kihirdették a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) új rendelkezéseit. Eszerint július 16-tól bizonyos mikromobilitási eszközök után is kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell fizetni. Azt, hogy kell-e biztosítás a gépjárműre,
a közlekedési eszköz nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el.
Az üzemben tartó felelőssége lesz ellenőrizni gépjárművének nettó tömegét, illetve tervezési sebességét – írja a közlemény. A MABISZ új sarcról szóló tájékoztató ábrája a szervezet weboldalán, ezen a linken érhető el.
A biztosítók legkésőbb június 8-ig állítják össze mikromobilitási eszközökre vonatkozó díjtarifájukat, az érintetteknek pedig július 16-tól kell rendelkezniük érvényes kgfb-vel. Jelenleg megbecsülni sem lehet, milyen biztosítási díjjal köthető
kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a szóban forgó járművekre.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény szerint az olyan gépjármű esetén, ami nincs hatósági nyilvántartásba véve, a mindenkori használó is üzemben tartónak minősül. Használat előtt mindenképpen meg kell győződni arról, hogy a járműnek kell-e, illetve van-e kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása. Ha nincs és kell, kössön rá biztosítást, vagy ne használja a járművet –próbál kedvet csinálni az újabb sarchoz a MABISZ közleménye.