nlc.hu
Életmód
Vérdíjat tűzött ki az étteremtulajdonos a rossz kritikákat író vendégek fejére

Vérdíjat tűzött ki az étteremtulajdonos a rossz kritikákat író vendégek fejére

Nagyon felbosszantották a leminősítések.
séf, fotó: iStock

Japánban, egy kiotói étteremtulajdonos drasztikusan reagált két negatív Google-értékelésre. A “Toyojiro” nevű ramen-étterem, amely 4,2 csillagos értékeléssel rendelkezik, két egycsillagos véleményt kapott. A feldühödött tulajdonos 100 ezer jen (átszámítva mintegy 250 ezer forint) jutalmat ajánlott fel azoknak, akik azonosítani tudják azt a két vendéget, akik ennyire lehurrogták az éttermét – írja a Heute. Közzétette a kritizálók fotóit, hogy könnyebb legyen beazonosítani őket.

Felszólította a két vendéget, hogy térjenek vissza az éttermébe, és írjanak pozitív értékelést, különben nem tudja garantálni a családjuk biztonságát. „Az egyetlen dolog, amit tehetnek, hogy visszajönnek, újra esznek, és jó kritikát írnak” – üzente nekik.

Az eset gyorsan elterjedt a korábban Twitterként ismert platformon, az X-en. Több mint 30 millióan látták a posztot. Sok felhasználó élesen bírálta az étteremtulajdonos viselkedését. „Imádom a rament, de ilyen étterembe soha nem mennék” – kommentálta egy hozzászóló, míg egy másik a következőket írta: „A tulajdonos szavai többet ártanak az étterem hírnevének, mint bármilyen rossz kritika”.

A történtek akkora felháborodást váltottak ki a kommentelők körében, hogy az étteremtulajdonos kénytelen volt visszavonni a vérdíjat és a hajtóvadászatot. Bocsánatot kért és törölte a posztját. Maga az étterem is elhatárolódott a kommentektől, és nyilvánosan bocsánatot kért.

Amúgy nem ez az első eset, hogy berág egy étteremtulajdonos a negatív minősítésekre. Az észak-yorkshire-i Guisborough-ban található Smokin’ Joe’s tulajdonosa is nehezen viselte a kritikát. Különösen azon akadt ki, hogy – szerinte – olyanok kritizálták az éttermét, akik nem is jártak ott. Joseph Smith tavaly úgy döntött, visszavág az éttermét kritizálóknak, ezért a neten leghangosabb kritikusairól, Michaelről és Dustinról nevezte el a két legújabb hamburgerét. „Szeretném hangsúlyozni, hogy ezeket a hamburgereket trollokról neveztük el. Ezek csak internetes entitások, és nem valódi ügyfelek, akik valaha is jártak az étteremben” – jelentette be akkor. Emellett azt is kiírta a közösségi oldalára, hogy akinek nem tetszik valami a Smokin’ Joe’s-ban, az egyen inkább a McDonald’s-ban! A kommentelőket azonban megosztotta a tulajnak a trollokkal kapcsolatos megközelítése. Míg néhányan dicsérték a lépést, és azt állították, hogy szívesen látogatnák meg az éttermet, mások kevésbé voltak lenyűgözve. „Miért viselkedne így bármely vállalkozás? Függetlenül attól, hogy mi történt vagy nem történt, a közösségi médiában szkanderezni tényleg szakszerűtlen” – jegyezte meg egyikük.

Kiemelt fotó: illusztráció, iStock

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top