A gyerekünknek mindannyian a legjobbat akarjuk, csak abban nem értünk egyet, mi a legjobb. Jó-e, ha mindent megkap, vagy jobb, ha megtanul küzdeni és lemondani? Mivel érdemes őt felvértezni: lelkierővel, hittel, tudással, anyagi háttérrel vagy kapcsolatokkal? Nem látványos, mégis fontos döntések ezek.
Emese álma
A nyíregyházi Kapcsos család három év alatt háromszor költözött tovább. Új város, új iskola, új lakás. Miért? Nyugtalan, kalandvágyó emberek volnának? Nem. Ők egyszerűen csak segíteni, támogatni akarják a gyerekeiket, önmagukkal és a világgal harmóniában élő embereket nevelni mindkettőből. A cél nem változott, pedig mennyi minden történt! A zenei általános iskolába járó Emese hegedülni tanult, de azon a tempón, amellyel a kislány haladt, már mindenki meglepődött. Miért nem jelentkezett ez a gyerek az előképzőbe? – kérdezték a szülőktől az országos verseny döntője után. Hát jelentkezett.
Bence és Adél édesapja úgy véli, gyermekei felkészültebben kezdhetik az iskolát, ha előtte játékos foglalkozásokon vesznek részt |
A stressz miatt mindketten súlyos betegségen estek át, mert lehet erős a lélek, néha mégis tiltakozik, és lázad.
Emese a Zeneakadémián Perényi Eszter hegedűművész tanítványa. Fontos, neki fontos, hogy a gimnáziumban is ötösei legyenek.
Figyelem, szeretet és összetartás – ezek vezérlik a Kapocs családot |
Elviseljük, mondják mosolyogva, és hozzáteszik: Figyelem, szeretet összetartás. A nagy kérdésekre ők egyszerű válaszokat adnak.
Két példa jutott eszembe. Az egyiket egy óvoda vezetőnője mesélte, és becsületszavát adta, hogy az eset megtörtént. Az egyik nagycsoportos kisfiú édesanyja ugyanis azt a meghökkentő kérdést szegezte neki, hogy ugyan ajánljon már neki olyan általános iskolát, ahonnan az ő gyereke a legnagyobb eséllyel juthat majdan be a jogi egyetemre… A másik történet egy ma már egyetemista lányé, aki negyedikes gimnazistaként ért el olyan eredményt az országos tanulmányi versenyen francia nyelvből, hogy felvételi nélkül vették fel az egyetemre. A nyelvet egyébként gimnáziumban kezdte el tanulni, mert pedagógus szülei úgy vélték, hogy amíg általános iskolás, elég, ha elkészíti rendesen a házi feladatát, aztán menjen biciklizni, játszani, szaladgálni kedvére!