Az első, amit megcsináltunk, a kerekesszékes labirintus volt. Ezzel kezdtünk 2003-ban a Sportszigeten. A következő fesztiválokra vittünk már ki asztali játékokat is. Idén már egységesebben akartunk megjelenni, így a Sziget fesztiválon már az ottani kör-játszótérhez terveztük az élményparkot: volt kerekesszékes labirintus, vaklabirintus, sötétben öltözettő szoba és asztali játékok.
Az Ability Park sokkal közelebb van a vidámparkhoz, mint egy kiállításhoz vagy bemutatóhoz. Létezik bemutató része is, de sokkal több olyan dolog van, amit te próbálsz ki, és ahol feladatot kell megoldanod. Amiben más az Ability más kezdeményezésekhez képest, az a feladat. Nem azt mondom, hogy nézd meg, próbáld ki, milyen egy kerekes székesnek. Nem ez a feladatod, hanem az, hogy itt egy labirintus és végig kell menned rajta. Nem bemutatót akartunk, hanem játékot, aminek a feltételei hasonlítanak a fogyatékkal élőkéhez.
Amikor az egyesületünk az Ability Parkot kitaláló és menedzselő Student Service 1996-ban elindult, tevékenységének csak egy része volt a fogyatékosok segítése. Aztán látszott, hogy a többi tevékenységre vannak más szolgáltatások, de a fogyatékos ügy hiányterület. Nagyon aktuális és érdekes volt – így profilosodtunk erre. Több lehetőséget jelentett, de több munkát is, nagyobb kihívás volt. Az Ability Park a fogyatékosokkal foglalkozó szakma szempontjából is hozott újdonságot. Nem létezik önmagában fogyatékos ügy, de számos szakmának vannak problémái, melyek érintenek fogyatékos embereket, ez áll össze fogyatékos üggyé. Ha minden szakma saját problémáját jól oldja meg, akkor megszűnik az, amit fogyatékos ügynek nevezünk. Ebben nagyon hasznos eszköz a gyakorlatcentrikus, élményekre építő park.