Dugókat hozna létre a fővárosi önkormányzat, hogy kipróbálja forgalomcsökkentési terveit. Az útlezárásokkal kényszerítenék rá az autósokat, hogy buszra és biciklire üljenek.
Mesterséges dugókkal akarja csökkenteni a belváros autóforgalmát a Fővárosi Önkormányzat – tudta meg az origo. A lap birtokába került munkaanyagot a Főpolgármesteri Hivatal felkérésére készítette egy fővárosi tervezőiroda. Az ötletgazda Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes.
Július 4. és augusztus 2. között a nagyobb budapesti utakon teljes sávokat zárnának le, hogy kiszorítsák a városközpontból az autósokat. Mindez azonban csak próba a tervezett forgalom-átalakításokhoz, az itt szerzett tapasztalatok nyomán készülhet el a végleges koncepció. A cél, hogy ne csak számítógépes szimulációkban, hanem a valóságban is lássák milyen hatása lenne a bemenő forgalom fizikai korlátozásának Budapest forgalmára.
Kétszer egy sávosra szűkítenék a pesti alsó rakpartot a Roosevelt tér és az Erzsébet híd között, kétszer két sávosra szűkítenék az Üllői út Nagyvárad tér és Ferenc körút közti szakaszát és a Bajcsy-Zsilinszky utat is. Az Üllői út Nagykörúton belüli szakaszán a jelenlegi kétszer két sávot kétszer egy sávra szűkítenék, a Rákóczi úton pedig a 2×2 sáv és buszsáv mellett leállósávot alakítanának ki.
A felszabadult sávokon parkolóhelyeket jelölnének ki, a rakparton 90, az Üllői úton 350-400, a Bajcsy-Zsilinszkyn 80 parkolóhely jöhet létre. Az útszűkítésekkel párhuzamosan a kísérleti hónapban sűrűbben járnak majd a tömegközlekedési eszközök.
Mivel egyelőre nincs elég P+R parkoló az elővárosokban, a terv készítői a nagy bevásárlóközpontokkal akarnak megállapodni arról, hogy az emberek ingyen otthagyhassák kocsijaikat azok parkolóiban, ahonnan buszok hoznák őket a belvárosba.
A munkaanyag május 20-án kerül a kabinet és a városüzemeltetési bizottság elé és várhatóan május 30-án dönthetnek a végrehajtásáról. A próbát azért időzítik a nyári hónapokra, mert olyankor az iskolai szünet miatt kisebb a forgalom.
A terv készítői hosszú távon Budapest városközpontjának vonzóbbá tételét, a gyalogos és kerékpáros közlekedés fellendülését, a káros környezeti hatások csökkenését és a budapesti élettér minőségi javulását várják.