Aktuális

Olcsóbb az új Renault Clio

19 év, 100 ország, 10 millió eladott autó. Röviden itt tart most a Renault Clio. A francia kiskocsi története azonban folytatódik, méghozzá egész pályás letámadással. Kipróbáltuk a megújult Cliót.

Sikerkovács

1990-ben mutatta be a Cliót a Renault, amely olyan elődöket mutathat fel mint a farmotoros 4CV és az R5. Utódjuk az évi félmilliós darabszám alapján igen sikeres, a Cliót kétszer az Év Autójának is megválasztották: 1991-ben az elsőt, 2005-ben a harmadik generációt.

Ez volt az első típus a kategóriában, amely négycsillagos (2000-ben) törésteszttel végzett az EuroNCAP-nál, majd később szintén elsőként hódította el az ötcsillagos (2005) eredményt is.

2009 tavaszán a teljes Clio-sorozat megújul. Mostantól hat különféle modell közül válogathat, aki Cliót akar. A megújult III generációs modell elérhető normál három- és ötajtós kivitelben, sportos GT-, kombi, Renault Sport- és Cup-változatban, ugyanakkor továbbra is a piacon marad a szintén felfrissített, az előző generációra épülő Clio Campus is.

 

Olcsóbb az új Renault Clio

 

Megane-os gúnyában

A Renault/Nissan-konszern B padlólemezére épülő Clio, az új Megane-hoz hasonló jegyekkel frissült fel. Új fényszórók és lökhárító kerültek az autóra, de a hasonló elemeket cserélték le a kocsi farán is. Kivéve az RS-t, mert a diffúzor és a széleken vezetett kipufogó miatt nem passzol rá az új. A kis sorozatban készülő modellhez túl drága lett volna vadiúj lökhárítót tervezni.

 

Olcsóbb az új Renault Clio

 

Nem látszik, de más

Belül a formák változatlanok, egy kicsit több dísz, picit más anyagok bevetésével marad a küzdőtéren a Clio. Ami igazán feltűnő, hogy csendesebb lett, amit plusz hangszigetelő anyagok és módosított sebességváltó alkalmazásával érték el.

A kipróbált 1,5 dCi-ben autópályán is halkan beszélgethettünk, 140-150 környékén is alacsony a zajszint. Ez a motor különösen illik a Clióhoz. Ha elhagyjuk az alsó a turbólyuk uralta tartományt, az autó vígan szalad a 105 lovas dízellel.

Kellően rugalmas, de ha különösen dinamikusan haladnánk, nem árt sűrűbben nyúlni a váltókarhoz. Sikerült feszesebbre szabni a kar megvezetését, egész jó lett, ott a pont!

Kattints ide a videóért, és a cikk folytatásáért! 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top