
A terhes nők 6-7 százaléka szenved a várandósság időszakában balesetet. Ezeknek a tragikus eseteknek kétharmada közlekedési baleset. A legújabb statisztikák szerint az Egyesült Államokban évente 130 000 terhes asszonnyal történik baleset, ez csaknem négyezer születendő gyermek életét követeli.
A kísérleti bábu hasának megfelelő területen olyan méretű, folyadékot tartalmazó tartály foglalt helyet, mint a 30. héten a terhes anyaméh. A bábu minden pontja nyomást, ütközést érzékelő műszerekkel volt tele.
A tanulmány során ismételten végeztek olyan közlekedési kísérletet, amikor a vezetőülésben elhelyezett bábu frontálisan ütközött valamilyen gépjárművel, illetve olyan helyzetet is utánoztak, mintha a terhes asszony autójába rohant volna bele hátulról a másik kocsi.
Mindegyik ütközést megismételték úgy is, hogy a bábut olyan biztonsági öv védte, mint amilyen manapság bármelyik autó kötelező tartozéka.
A kísérletek egyértelműen bizonyították, hogy a biztonsági öv mind frontális ütközés esetén, mind a kocsiba hátulról belerohanó másik autó ütését jelentősen kivédi. A vezetőülésen helyet foglaló bábu hasának megfelelő területen kialakuló nyomásnövekedés fele se volt annak a hirtelen nyomáskiugrásnak, mely biztonsági öv nélkül hatott az anyaméhnek megfelelő golyóra.
Igen fontos különbség volt az is, hogy biztonság öv használata esetén a hasi nyomásnövekedés lényegesen később kezdődött, mint a nélkül. A kutatók számítása szerint a születendő baba halálának esélye még nem túlságosan nagy sebességű ütközés esetén is átlag 60 százalék, ha a várandós asszony az ülésbe nincs bekötve, míg ezt a kockázatot a biztonsági öv a harmadára csökkenti.