Az elmúlt év fejleményeinek tükrében egyre nehezebb eldönteni, hogy érdemes-e meghallgatni az ilyen és ehhez hasonló ajánlatokat. Emlékezetes, hogy a cseh hátterű Capital Partners nevű cég kimondottan ezzel a módszerrel húzta le ügyfeleit: hívogatta őket, rábeszélte a kötésre és hatalmas jutalékai miatt lassan elfogyott az ügyfelek pénze.
Persze nem mindenki Capital Partners, több régóta működő hazai brókercégnél is alkalmazzák a módszert, hogy felhívják az ügyfeleket különféle tippekkel. A kiindulópont az, hogy a bróker a tűzhöz közel áll, figyeli a piac rezdüléseit, így meglát olyan kínálkozó lehetőséget, melyet az ügyfél nem. Ha ezt elmondja az ügyfélnek, aki megjátssza és még úgy is nyer, hogy kifizette a jutalékot, akkor mindenki jól járt. Onnantól problémás a dolog, ha a bróker csak a neki csurranó jutalékra hajt és ezért akarja, hogy üzleteljen az ügyfél.
A jelszó: korrektség
Aki óvatos és csak hosszabb távra vannak részvényei, bátran elhajthatja az ilyenféle ajánlatokkal érkezőt. Aki nyitottabb a rövid távú spekulációra, hallgassa meg bátran, aztán kis összeggel tehet egy próbakört. Ha alacsony a jutalékszint (legfeljebb a kötés értékének 0,5 százaléka), s látszik a bróker szakértelme, megindokolja, hogy miért is tuti a tipp, majd az eladásnál is így tesz, elképzelhető, hogy érdemes adni a szavára. Ha viszont érződik, hogy csak a „ki tud rábeszélni több ügyfelet az aktívabb kereskedésre“ háziverseny győztese akar lenni, építsük le örökre. Ha pedig tovább zargat a kihagyhatatlan ajánlatokkal, menjünk másik, korrekt brókercéghez.