Meghökkentő zöldötletek
A Greenpeace – helyesen – felismerte, hogy a meztelenség mindig tökéletes eszköz a figyelemfelkeltésre. A PETA állatvédő egyesület szexi nyuszilányokat és színésznőket felvonultató kampányai helyett a zöldszervezet egy hagyománytörő módszert választott a hatékonyság érdekében. A rendező a klímaváltozás hatásaira szerette volna ráirányítani figyelmet, ezért egy svájci gleccser közepére terelt több száz embert – ruha nélkül.
A Friends of Earth nevű szervezet legújabb kampánya a nagy „moovement”, melynek lényege az esőerdők védelme. Pontosabban az esőerdők élővilágának pusztítása és a farmgazdálkodás közötti rejtett kapcsolat felszámolása. A kampány kulcsfigurái a nagy tehénfejet viselő alakok, akik a londoni tömegközlekedési eszközökön utazva hívják fel a figyelmet a mozgalomra.
A következő furcsa ötlet egy kissé gyermeteg dalocska formájában a berlini Internet Fest közönségdíját nyerte el 2007-ben, a globális felmelegedés egyre sürgetőbb problémáját feldolgozva.
Hatásos kampányok, megdöbbentő tények
Minden tizenötödik másodpercben szomjan hal egy gyerek a Földön, számunkra azonban természetes dolog, hogy naponta bármennyi csapvizet elhasználhatunk, és a pazarlás gyakran fel sem tűnik. Az Ecopop és a Music is Life kampánya érdekesen közelítette meg az ivóvíz problémáját: három napon keresztül különböző élő adásokban teljesen váratlanul feltűnt egy tíz év körüli fekete fiú, aki berohant a stúdióba, ezzel megzavarva a menetrendet, és egy húzásra kiitta a műsorvezető elé helyezett vizespohár tartalmát. A jelenetet előre megrendezték, de a hatás döbbenetes volt. Kétmillió euró gyűlt össze a szegények javára.
A következő megrázó képsorok önmagukért beszélnek. A műanyaghulladék nem képes lebomlani, ezért súlyosan károsítja a környezetünket. Nemcsak a szárazföldön pusztít, hanem a tengerek élővilágára is szörnyű hatással van.
Fanatikus természetvédő sztárok
Daryl Hannah hosszú évek óta vegetáriánus, emellett elkötelezett környezetvédő. A színésznőt először 2006-ban tartóztatták le, mivel ő is csatlakozott az egyik városi kert lerombolása ellen tiltakozókhoz. 2009-ben pedig újra őrizetbe vették, amikor a hegytetőket elmozdító szénbányászat ellen tüntetett Nyugat-Virginiában. A szőkeség saját életmódblogot is indított, és szerepet vállalt a Sierra Club Chronicles című dokumentumsorozat első részében, amely egyéni sorsokon keresztül mutatja be a harcot a környezet védelméért.
Edward Norton régóta lelkes környezetvédő, a National Geographic Strange Days on Planet Earth című sorozatában is szerepet vállalt. 2009-ben három maszáj barátjával együtt állt rajthoz a New York-maratonon, hogy felhívja a figyelmet egy alapítványra, amely Kelet-Afrika ökoszisztémájának megőrzésén fáradozik. Emellett a színész részt vett a Solar Neighbors nevű programban, melynek célja, hogy a hátrányos helyzetű emberek is hozzájuthassanak a napenergiával működő berendezésekhez, méghozzá a sztárok segítségével. Minden egyes, hírességnek eladott eszköz után egy rászoruló család ingyen megkaphatja a környezetbarát terméket.
Leonardo DiCaprio már 1998-ban létrehozta saját alapítványát, amelynek célja nem más, mint a környezetvédelem. A színész-rendezőként tevékenykedő hollywoodi szépfiú példásan természetbarát életet él: hibrid meghajtású autóval jár, és napenergiát használ luxusotthonában. Ha ez mind nem lenne elég, Leo ökoblogot vezet, és a mozivásznon is kiáll a zöldügy mellett: Az utolsó óra című dokumentumfilmjében a globális felmelegedés következményeire hívta fel a figyelmet.
George Clooney mindig is a környezetvédelem híve volt, de Sziriána című filmje után végképp megszállottá vált: az olajcserekampány egyik szószólója lett. Ennek a kampánynak a lényege az Egyesült Államok olajfüggőségének csökkentése. A sármos színész maga is jó példával jár elöl: elektromos autót vezet. Emellett jótékonykodik is: a haiti földrengés áldozatainak megsegítésére kétórás adománygyűjtő műsort szervezett, több mint negyven sztár közreműködésével.
Go green kampány, sztárok a környezetért: