A legismertebb hazai élelmiszerlánc elsőként helyezi ki üzleteiben azt az ingyenes zöldszámot, amin az élelmiszer-biztonsággal elégedetlen vásárlók panaszkodhatnak.
Bár a zöldszám eddig is létezett, most, hogy már népszerűsíti is azt a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH), valószínűleg több bejelentést kapnak majd az eddigi átlagos havi 300 hívásnál. Mint azt a hivatal illetékese elmondta, legtöbben csak akkor veszik észre, hogy gond van a termékkel, amikor már hazavitték és kibontották. A leggyakrabban a húsfélékkel van bajunk; még mindig sok helyen előfordul, hogy lejárt szavatosságú szalámit, felvágottat adnak elénk. A panaszok másik nagy része a gyümölcsökkel, zöldségekkel kapcsolatban érkezik: ízetlen az áru.
Bár az úgynevezett „élelmiszerbotrányokat” jellemzően nem a mi telefonjaink robbantják ki, állítólag számítanak a jelzések, mert így meg tudják előzni, hogy túl sokan vegyenek szennyezett vagy fertőzött élelmiszert.
Jó hír, hogy a panaszainkat 48 órán belül továbbítják a megfelelő hivatalokhoz, amelyek bírságolhatnak, de akár be is zárhatják az üzletet vagy függeszthetik a működését.
A NÉBIH ezen a héten próbaképpen belenyalt a fagylaltokba. Kirívó problémával nem találkoztak, de a biztonság kedvvért mindannyiunkkal megosztják, hogyan kell tárolni és fogyasztani (sőt, nem vicc: nyalni) a jégkrémet, fagylaltot, akkor is, ha házi készítésűről van szó.