Vegyünk még ebből is! |
Az ünnepeket megelőző hetekben a bevásárlóközpontok és a boltok többségében folyamatosan szól a karácsonyi zene. Ízlés dolga, hogy ez kit mennyire idegesít, az azonban biztos, hogy az ártatlannak tűnő zenei aláfestés nem valamiféle kedves gesztus a vásárlók felé, sokkal inkább a tudatos marketingstratégia része.
„Az ünnepi dallamok erős hatást gyakorolnak a vásárlókra, megváltoztatják a hangulatukat, befolyásolják, hogy mennyi időt töltenek az üzletben, illetve mennyiért és milyen típusú termékeket vásárolnak. Vagyis oly módon manipulálják a vásárló viselkedését, hogy ő közben nincs is tudatában – magyarázta dr. Alan Bradshaw, a brit Royal Holloway Egyetem marketing szakának adjunktusa. – Gyakran mondogatják, hogy szabadon választhatunk, mit szeretnénk megvásárolni, de az ünnepek előtti időszakban a karácsonyi zenék használata miatt ez fajta szabadság gyakorlatilag megszűnik.”
A szakember szerint ez a módszer nem csupán a vásárlók számára káros, de a zenészek munkáját is leértékeli, hiszen ezáltal a kereskedők kapzsisága emelkedik felül a művészi kreativitáson.
Hangolódj rá a karácsonyra a Nők Lapja Café adventi különszámával! Tesztekkel, receptekkel, programajánlatokkal és ajándéktippekkel várunk. És persze minden napra jut valami meglepetés is! |