Aktuális

TakarékPont: személyesen az ügyfelekért

A TakarékPont tavaly novemberben végzett kutatása alapján kiderült, hogy a takarékszövetkezetek nemcsak egyre ismertebbek a lakosság körében, hanem népszerűségük is növekszik.

A felmérés során érdekes eredmények születtek, főleg az elégedettségi mutatót nézve: az adatok szerint a takarékszövetkezetek egy tízes skálán 7-es átlagot mutattak, míg a bankok ennél kevesebbet, csupán 6,3-et (ahol az egyes az egyáltalán nem szimpatikus, míg a 10-es a nagyon szimpatikus értékítéletet fejezte ki). Az okokat a takarékok lokális erejében és a barátságos, személyes ügyfélkezelésben kereshetjük: könnyen elérhetőek vidéken is, mivel a kisebb településeken is vannak fiókjaik. Azon túl, hogy megbízható partnerként működnek a család pénzügyeit illetően, fontosnak tartják a helyi közösségi életben való részvételt is. Jól ismerik a helyi viszonyokat, ezért tudják, hol van szükség a leginkább segítségre. Társadalmi szerepvállalásuknak köszönhetően óvodák és iskolák szépültek meg.

Nemcsak maguk a takarékszövetkezetek voltak szimpatikusak a válaszadóknak, hanem az is kiderült, hogy aki már járt TakarékPont-fiókban, kifejezetten jól érezte magát ott, mivel az átlagos elégedettségi mutató egy tízes skálán 7,9-es volt. Egy kereskedelmi banktól eltérően egy TakarékPont-fiókba betérő ügyfelet az ügyintézők már ismerősként üdvözölnek, hiszen az ott dolgozók közül sokan helyi lakosok, így tisztában vannak egymás napi gondjaival, örömeivel és igényeivel. Ez a szoros kapcsolat teszi lehetővé, hogy az ügyfelek otthonosan érezzék magukat a fiókokban, és akár egy kötetlen beszélgetés keretein belül tájékozódhassanak a banki termékekről és szolgáltatásokról.

TakarékPont: személyesen az ügyfelekért

 
A felmérés 50 budapesti és 300 vidéki felnőtt lakos megkérdezésével, nemre és életkorra reprezentatív minta alapján készült.

A TakarékPont Hálózat lényege, hogy a részt vevő takarékszövetkezetek/bankok együttműködnek egy egységes arculat és termék, illetve szolgáltatás portfólió kialakításában, értékesítésében. Így a hálózat tagjai a hagyományos értékeket megőrizve tudják felvenni a versenyt a bankokkal. A koncepciót egyre többen ismerik, hiszen a 2011-es eredményhez képest kétszer annyian tudtak pontos leírást adni TakarékPontról. A megkérdezettek nagyobb arányban választották a „sok takarék egységes hálózata” (21%), illetve a „hazai tulajdonú vidéki szolgáltató” (19%) válaszlehetőségeket.

 További információk

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top